آفتاب

برقرسانی به 22 روستا در استان کرمان آغاز شد

برقرسانی به 22 روستا در استان کرمان آغاز شد

بم، کرمان- ایرنا- برقرسانی به 22 روستا در استان کرمان با حضور معاون وزیر نیرو و مجری طرح برق رسانی روستایی وزارت نیرو آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مجری طرح برقرسانی روستایی وزارت نیرو روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح برقرسانی خورشیدی در روستای مهرآباد بم گفت: بیش از 10 میلیارد ریال برای برقدار کردن این روستاها هزینه شده است.

ولی الدین مصلحتی با اشاره به صرفه اقتصادی کاربرد این نوع انرژی برای برقرسانی افزود: برای برقدار کردن این روستاها با استفاده از برق شبکه سراسری می بایست دو یا سه برابر این اعتبار هزینه کرد.

وی، استفاده از برق فتوولتائیک را پیشرفته ترین روش برقرسانی عنوان کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته از این روش استفاده می شود.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: تاکنون حدود 55 هزار روستا در کشور برقدار شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان نیز از برقدار شدن 9 روستا از ابتدای امسال با انرژی خورشیدی خبر داد و افزود: سه روستا نیز سال گذشته با استفاده از این روش برقدار شدند.

عبدالوحید مهدوی نیا با اشاره به توسعه برق فتوولتائیک در شهرستان بم افزود: مسجد جامع، اداره برق بم و دوباب مدرسه نیز بزودی به برق فتوولتائیک (خورشیدی) مجهز می شوند.

وی همچنین از برقدار شدن 16 روستای دیگر با 240 خانوار امروز به طور همزمان در جنوب و شرق استان و با اتصال به شبکه برق سراسری خبر داد و گفت: برای برقدار کردن این روستاها نیز بالغ بر 70 میلیارد ریال هزینه شده است.

مهدوی نیا بیان کرد: 70 میلیارد ریال برای توسعه و بازسازی شبکه های برق روستایی استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: 5 میلیارد ریال این مبلغ در بم و مابقی در سایر نقاط استان در حال هزینه شدن است و تا پایان بهمن ماه طرح ها به پایان می رسد.ک/2

7444**8154**2624**1504
کد N36278

وبگردی