آفتاب

دمشق خواهان مداخله شورای امنیت برای توقف حمایت آنکارا از تروریست‌ها شد

دمشق خواهان مداخله شورای امنیت برای توقف حمایت آنکارا از تروریست‌ها شد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به دبیر کل این سازمان و رئیس شورای امنیت ترکیه را به ارسال سلاح برای تروریست‌ها در سوریه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نامه‌ای به بان کی مون، دبیر کل این سازمان و الکسیس لامیک، رئیس شورای امنیت مقامات ترکیه را به ارسال سلاح برای تروریست‌ها در مناطق مختلف سوریه از جمله باب الهوی،‌ فوز حزبة الجوز، قریة غزالة، تل الذهب و چند منطقه دیگر متهم کرد.

وی تاکید کرد: مقامات ترکیه از گروه‌های تروریستی که به ملت سوریه، ساختمان‌های دولتی و دیگر تاسیسات زیربنایی حمله می‌کنند، حمایت به عمل می‌آورند. گروه‌های تروریستی در سوریه، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، اماکن مقدس، هیئت‌های دیپلماتیک و کودکان را هدف قرار می‌دهند.

الجعفری حمایت از تروریست‌ها را بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت نقض قوانین و معاهده‌های بین‌المللی دانست.

وی در این نامه افزود: از پایان سال 2012، ترکیه میزبان گروهی از تروریست‌هایی است که از لیبی، یمن، چچن و قزاقستان به این کشور وارد می‌شوند. مسئولان نظامی ترکیه‌ پس از آموزش‌ دادن این گروه‌ها در مرزهای خود از آن‌ها برای شرکت در جنگ و درگیری‌ها در سوریه حمایت می‌کنند.

الجعفری به همراه این نامه، لیست اسامی 546 تن از تروریست‌های یمنی که از ترکیه وارد سوریه شده‌اند را برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت فرستاد.

وی از شورای امنیت خواست تا به مسئولیت خود و اتخاذ اقداماتی علیه ترکیه عمل کند و مسئولیت حمایت از تروریست‌ها برای شرکت در درگیریهای سوریه را متوجه آنکارا بداند.

انتهای پیام

کد N35366

وبگردی