آفتاب

آمادگی شورشیان سودان جنوبی برای گفتگو با دولت مرکزی

آمادگی شورشیان سودان جنوبی برای گفتگو با دولت مرکزی

ادامه دخالت آمریکا در سودان جنوبی و آمادگی شورشیان برای گفتگوهای مسالمت آمیز با دولت مرکزی از جمله خبرهای مرتبط با این کشور جنگ زده به شمار میرود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشار به سفر دونالد بوت نماینده ویژه کشورش به جوبا از تلاش واشنگتن برای آغاز مذاکرات میان رهبران سودان جنوبی و پایان درگیریهای خونین دو هفته در این کشور خبر داد.

وی در ادامه از خروج بیش از 400 مقام و شهروند آمریکایی و حدود 700 تن از 27 کشور دیگر با هفت هواپیمای چارتر و شش هواپیمای نظامی از سودان جنوبی خبر داد.

رویترز نیز از آمادگی شورشیان سودان جنوبی به رهبری ریک مشار معاون سابق رئیس جمهوری سودان جنوبی برای گفتگوهای مسالمت آمیز با دولت مرکزی جوبا و اعزام هیئتی سه نفره به آدیس آبابا پایتخت اتیوپی خبر داد.

درگیری ها در سودان جنوبی از اوایل ماه دسامبر سال جاری آغاز شده است. این درگیری ها در پی تصمیم سالوا کر رئیس جمهور سودان جنوبی برای برکناری معاون خود به اتهام تلاش برای کودتا آغاز شد.

رئیس جمهوری سودان جنوبی معاونش "ریک ماکار" را در ماه ژوئن به گمان تلاش برای کودتا از سمتش برکنار کرده بود. سودان جنوبی، تازه ترین کشوری است که به سازمان ملل اضافه شده است. این کشور پیشتر بخشی از کشور سودان بود.

کد N34884

وبگردی