آفتاب

خبرنگاران شبکه الجزیره در مصر دستگیر شدند

خبرنگاران شبکه الجزیره در مصر دستگیر شدند

تهران – ایرنا - وزارت کشور مصر اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور گروهی از خبرنگاران شبکه خبری الجزیره را به اتهام ارتباط با اخوان المسلمین دستگیر کرده است .

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شبکه خبری الجزیره نیز روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت که چهار تن از گروه حاضر در قاهره این شبکه خبری دستگیر شده و از یکشنبه شب تا کنون در بازداشت به سر می برند.

الجزیره در این گزارش همچنین خواستار آزادی سریع این افراد شد.

وزارت کشور مصر همچنین اعلام کرد که تنها دو تن از کارکنان الجزیره دستگیر شده اند که یکی از آنان یک روزنامه نگار استرالیایی و دیگری یک عضو اخوان المسلمین است.

بر اساس اعلام وزارت کشور مصر،این افراد در یک نشست در هتلی پنج ستاره در قاهره بودند که برای ˈشایعه پراکنی و صدمه زدن به امنیت ملیˈ استفاده می شود.

دولت مصر از مدت های پیش همواره شبکه خبری الجزیره را که متعلق به کشور قطر است، متهم به موضع گیری کرده است زیرا گمان می رود قطر یکی از حامیان اخوان المسلمین باشد.

دولت مصر روز چهارشنبه با تروریست خواندن گروه اخوان المسلمین اعلام کرد که در چارچوب قوانین کشور هرگونه اقدام اعضای این گروه در رابطه با تروریسم می تواند حکم اعدام بدنبال داشته باشد و افرادی که در اعتراضات و راهپیمایی در حمایت از اخوان المسلین حضور داشته باشند نیز تا 5 سال زندان خواهند داشت.

دولت مصر همچنین همه فعالیت های جماعت اخوان المسلمین به ویژه برگزاری تظاهرات را در این کشور ممنوع اعلام و تاکید کرده است که تصمیم خود درباره تروریستی خواندن اخوان المسلمین را به اطلاع همه کشورهای عضو معاهده مبارزه با تروریسم رسانده است.

مترجمام/9242**1010
کد N33582

وبگردی