آفتاب

موافقت کابینه اسرائیل با اشغال منطقه "دره اردن"

موافقت کابینه اسرائیل با اشغال منطقه "دره اردن"

کابینه رژیم صهیونیستی با لایحه انضمام منطقه "دره اردن" به اراضی اشغالی موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری معای فلسطین،میری رجب، عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) پیش نویس این لایحه را ارائه کرد و 18 تن از اعضای کنست از احزاب ائتلاف دولتی و مخالفان، آن را امضا کردند.

رژیم صهیونیستی اصرار دارد به سیطره خود بر منطقه دره اردن که تقریبا یک چهارم مساحت کرانه باختری را تشکیل داده، ادامه دهد و برای این اقدام دلایلی همچون تامین امنیت اسرائیل و جلوگیری از قاچاق سلاح از مرزهای شرقی فلسطین را بهانه می‌کند.

درهمین راستا صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطین این طرح رژیم صهیونیستی را از بین برنده تلاش‌های انجام شده در روند پیشبرد مذاکرات صلح به ویژه تلاش‌های جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین نقض قوانین بین‌المللی دانست.

وی تاکید کرد:ما خواستار انضمام فلسطین در مرزهای سال 67 به تمامی سازمان‌های بین‌المللی هستیم و این را تنها راه تعامل با اسرائیل می‌دانیم.

در همین حال تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مسئول پرونده مذاکرات صلح با فلسطین با این پیشنهاد مخالفت کرد و گفت که مقامات این رژیم را به عدم تصویب این قانون در پارلمان فراخواهدخواند.

به گزارش خبرگزاری معا این طرح برای تصویب به کنست ارائه خواهد شد و در صورتی که با آن موافقت شود تمامی شهرک‌های منطقه دره اردن و راه‌های منتهی به آن تحت کنترل کامل رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت وجزئی از آن خواهد شد.

انتهای پیام

کد N32740

وبگردی