آفتاب

نواب: از راه‌های مقابله با ویژه‌خواری، شفافیت است/مجلس و قوه قضائیه به دولت کمک کنند

نواب: از راه‌های مقابله با ویژه‌خواری، شفافیت است/مجلس و قوه قضائیه به دولت کمک کنند

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به دستور رییس‌جمهور برای شناسایی و مجازات ویژه‌خواران و صاحبان درآمدهای غیرموجه، گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از ایجاد فساد و ویژه‌خواری، شفافیت اطلاعات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به تعریف ویژه‌خواری و با بیان اینکه "ویژه‌خواری در زمانی اتفاق می‌افتد که افرادی بصورت غیرقانونی به بیت‌المال دست‌اندازی و به اطلاعات ویژه دسترسی داشته باشند"، افزود: در واقع ویژه‌خواران از راه‌های غیرواقعی و غیرقانونی در اقتصاد به امتیازات کلانی دست پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه "ویژه‌خواری و رانت‌خواری از ویژگی‌های اقتصاد ناسالم و رانتی است و در شرایط تحریم این موضوع بیشتر به کشورمان تحمیل می‌شود"، اظهار کرد: رییس‌جمهور با این دستور تلاش کردند که جلوی برخی از بحران‌ها را بگیرند.

نواب با بیان اینکه "باید ساماندهی منظمی در کشور برای جلوگیری از ویژه‌خواری، رانت‌خواری و دریافت رشوه ایجاد شود"، تصریح کرد: از طرف دیگر باید تقوا و ایمان درونی افراد را نیز برای خودداری از انجام چنین اقداماتی ارتقا پیدا کند.

وی به اهمیت شفافیت اطلاعات در دستگاه‌های محتلف کشور اشاره کرد و گفت: نباید فقط از دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از ایجاد ویژه‌خواری و مبارزه با آن انتظار داشت بلکه دیگر دستگاه‌ها نیز باید شفافیت اطلاعات داشته باشند و به‌گونه‌ای نباشد که برخی از افراد با دسترسی به اطلاعات ویژه به خصوص در شرایط تحریم درصدد ویژه‌خواری برآیند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین به وظیفه مجلس و قوه قضائیه برای با کمک به دولت جهت مبارزه با ویژه‌خواری اشاره کرد و افزود: مجلس با نظارت و همچنین تصویب قوانین و قوه قضائیه نیز با برخورد مناسب با ویژه‌خواران می‌تواند در این ارتباط به دولت کمک کند.

انتهای پیام

کد N32408

وبگردی