آفتاب

آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش سراسری تغذیه رشد و تکامل نوزادان

آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش سراسری تغذیه رشد و تکامل نوزادان

همایش سراسری «تغذیه رشد و تکامل نوزادان و کودکان»، 13 تا 15 اسفند ماه امسال در تالار ابن سینای دانشکده دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر رضا سعیدی، دبیر علمی این همایش با اعلام این خبر اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش علمی تا اول بهمن ماه فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

سعیدی، هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهی عملی و بهبود عملکرد پزشکان و نیز ارائه یافته‌های علمی و تازه‌های پزشکی در زمینه تغذیه، رشد و تکامل نوزادان و کودکان بیان کرد.

وی محورهای این همایش را نقش تغذیه در سلامت نوزادان و کودکان، تغذیه در مادران باردار و شیرده، تغذیه انحصاری با شیر مادر، تغذیه مناسب در نوزادان نارس، تغذیه در بیماری‌های کودکان، فواید و مضرات مکمل‌های غذایی، منحنی‌های رشد و تکامل در نوزادان نارس، تاخیر در رشد و عواقب آن، اصول مراقبت تکاملی نوزادان، غربالگری اختلالات متابولیک و ژنتیک، تست غربالگری تکاملی، سلامت و آموزش‌های پیش از بارداری، سلامت و بهداشت باروری، مراقبتهای پرستاری در نوزادان پرخطر، نوزادان نارس و مدیریت مشکلات آنان، مراقبت مادرانه آغوشی، تشنج نوزادی و عوارض مغزی، اورژانس‌های مادر و نوزاد در اتاق زایمان، استفاده از سلول‌های بنیادی در نوزادان، رویکردهای نوین آموزشی وپژوهشی و تازه‌های احیای نوزادان و اورژانس‌های اتاق زایمان اعلام کرد.

وی گفت: مقالاتی که متن انگلیسی آنها به صورت کامل ارسال شده باشد و مورد تایید هیات داوران قرار گیرد، در مجله علمی پژوهشی نوزادان ایران چاپ خواهند شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گروه‌های هدف این همایش را شامل تمامی متخصصین کودکان، فوق تخصص نوزادان و فوق تخصص‌های مرتبط با رشته‌های کودکان و متخصصان زنان و زایمان، روانپزشکی، متخصصین تغذیه، آسیب شناسی، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی، دندانپزشکان اطفال، پزشکان عمومی، داروسازان، پرستاری و مامایی، بیهوشی، بهداشت عمومی، اتاق عمل، شنوایی سنجی، گفتار درمانی، تغذیه و علوم آزمایشگاهی برشمرد.

دبیر علمی کنگره سراسری تغذیه رشد و تکامل نوزادان و کودکان با اشاره به اینکه کنگره با همکاری گروه اطفال دانشگاه و مرکز تحقیقات نوزادان مشهد توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند به سایت کنگره به نشانی اینترنتی www.mums.ac.ir/cong-ncngd مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N31750

وبگردی