آفتاب
موافق‌لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی:

ابوترابی:فرد بدهکار می‌تواند بدهی خود را اقساطی پرداخت کند

ابوترابی:فرد بدهکار می‌تواند بدهی خود را اقساطی پرداخت کند

زندانی در هر روز برای دولت ۱۵۰هزار تومان هزینه دارد و در بعد دیگر نیز با زندانی شدن افراد دردی از طلبکاران درمان نمی‌شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در دفاع از با لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی گفت: بااین لایحه فرد بدهکار بیرون از زندان کار می‌کند و به شکل اقساطی بدهی خود را پرداخت می‌کند.
به گزارش خبرنگارایلنا‏، ابولفضل ابوترابی در موافقت با لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی اظهار کرد: با این طرح ابزار اساسی در دست قضات است و باوجود تشدد آرایی که هم اکنون در دستگاه قضایی وجود دارد با چنین طرحی می‌توان از حجم سنگین پرونده‌ها کم کرد.

وی در تشریح مواد لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی گفت: در این لایحه مزیتهایی همچون سامانه الکترونیک قضایی وجود دارد که هویت بدهکاران درآن مشخص می‌شود و به راحتی قابل پیگیری هستند.
وی دردفاع از این لایحه عنوان کرد: با اجرایی شدن این لایحه به جای اینکه فرد بدهکار ناشی از بدهی دیه و مهریه به زندان برودومعتاد؛ ایدزی یا هپاتیتی شود، فرد بدهکار بیرون از زندان کار می‌کند و به شکل اقساطی بدهی خود را پرداخت می‌کند.
نماینده مردم نجف آباد افزود: هر زندانی در هر روز برای دولت ۱۵۰هزار تومان هزینه دارد و در بعد دیگر نیز با زندانی شدن افراد دردی از طلبکاران درمان نمی‌شود.

کد N30610

وبگردی