آفتاب

اتهامات فساد علیه پسر اردوغان

اتهامات فساد علیه پسر اردوغان

پس از اینکه یک دادستان ارشد اعلام کرد که یک پرونده جدید با محوریت پسر نخست‌وزیر ترکیه درخصوص فساد این کشور باز کرده است،‌ از سمتش برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه استرالین، دولت ترکیه با بزرگترین آزمایش خود در 11 سال نخست‌وزیری رجب طیب اردوغان روبه‌رو است. سه وزیر ارشد هفته گذشته کناره‌گیری کردند زیرا فرزندانشان در کنار بسیاری دیگر در ارتباط با تحقیقات فساد دستگیر شدند. اما تنها چندین ساعت پس از اینکه از اردوغان خواسته شد به دلیل اطلاع از اتفاقات جاری، از سمتش کناره‌گیری کند، او دست به ترمیم گسترده کابینه زده و نیمی از وزرایش را با افراد "متعهد" جایگزین کرد.

همچنین اردوغان برای مقابله با فساد، حدود 25 افسر ارشد پلیس را نیز اخراج کرد.

هم‌زمان دادستان‌ها روز جمعه اعلام کردند که در جریان بررسی اتهامات فساد در یک سرویس خیریه جوانان و بنیان ‌آموزش ترکیه که ریاست آن بر عهده "بلال اردوغان"، پسر نخست‌وزیر ترکیه است، 30 نفر را در روز کریسمس دستگیر کرده‌اند.

اما قاضی این پرونده که از سمتش اخراج شد، عنوان کرد: همه باید بدانند که اخراج من بی‌حرمتی به سیستم قضایی ترکیه بود.

هم‌چنین یک عضو حزب اردوغان از عبدالله گل، رئیس‌جمهور ترکیه و تنها رقیب احتمالی اردوغان خواست تا در این بحران دخالت کند. گل این اختیار را دارد که تحقیقات درخصوص پسر اردوغان را از سر بگیرد.

در همین حال برخی شایعات از این حکایت دارند که پسر اردوغان ترکیه را ترک کرده است.

انتهای پیام

کد N29151

وبگردی