آفتاب

سردار تنگسیری:تحریم‌مانع پیروزی نیست

سردار تنگسیری:تحریم‌مانع پیروزی نیست

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاهگفت:ستارگان جزیره قشم (شهدا) در دو جبهه آبی و خشکی درخشیدند و از اسلام و مرز و بوم خود دلاورمردانه دفاع کردند.

پانزدهمین پاسداشت پاسدار شهید غلامشاه ذاکری فرمانده سپاه قشم در هشت سال دفاع مقدس و 18 شهید این شهرستان در جوار قبور شهدا ( آستانه سید مظفر) برگزارشد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، دریادار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در این آیین با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و نقش شهید ذاکری، گفت: جزیره قشم سرشار از گنج‌های مختلف است که در رأس همه آنها شهدای گلگون کفن این خطه از میهن اسلامی از جمله شهید ذاکری قرار دارد.

وی تاکید کرد: مردم ایران مدیون خون شهدا هستند و با افتخار راه شهدا را ادامه می‌دهند. طی جنگ تحمیلی با قدرت ایمان جوانان ایران اسلامی از جمله شهدای قشم افتخاراتی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل خلق شد که در تاریخ به یادگار مانده است.

سردار تنگسیری با بیان این که نقشه‌های استکبار جهانی با حضور پرشور مردم خنثی می‌شود، افزود: حضور پرشور مردم در یادواره‌های شهیدان دشمن را به هراس وا می‌دارد. دشمن به خوبی با رشادت‌های دلاورمردان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس آشنا شد که چگونه با کمترین تجهیزات و بیشترین تحریم‌ها از سوی دشمن بازهم پیروز شد.

وی ادامه داد: شهید ذاکری به عنوان یکی از جوانان جبهه و جنگ از خلاقیتی ممتاز برخوردار بود که با مدیریت و مهندسی نظامی صحنه‌هایی از ایثار و رشادت را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به نمایش گذاشت و با روحی بلند به دیار معبود شتافت.

در ادامه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم گفت: راه و مسیر شهدا را ادامه می‌دهیم زیرا عزت، اقتدار و سربلندی این کشور در روحیه شهادت است .

سرهنگ حمید ماندگاری افزود: تاثیر فرهنگی یادواره‌های شهدا در فضای جامعه با توجه به شرایط موجود از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه مراسم می‌تواند اهداف شهدا و راه آنها را در جامعه پایدار کند، افزود: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره پاسدار شهید ذاکری فرمانده سپاه قشم در دفاع مقدس و سایر شهدای قشم مراسم یابودی با عنوان «یک هفته با شهدا» در قالب برنامه‌های متنوع شامل مسابقات ورزشی، فراخوان مقاله، اجرای نمایش، دیدار با خانواده شهدا و تشریح و تبیین زندگی سردار شهید غلامشاه ذاکری برگزار شد .

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خانواده شهید ذاکری تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N27049

وبگردی