آفتاب

بازداشت 37 شهروند چین و تایوان در بنگلادش

بازداشت 37 شهروند چین و تایوان در بنگلادش

نیروهای امنیتی بنگلادش پس از حمله به یک اپراتور غیر قانونی تلفن اینترنتی در داکا که توسط شهروندان چینی و تایوانی اداره می‌شد، 37 تن را دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حبیب الرحمان، سخنگوی "گردان اقدام سریع" در بنگلادش گفت: نیروهای ما به ساختمان اپراتور غیرقانونی تلفن اینترنتی حمله کرده و تعدادی از خارجی‌ها را در خصوص اپراتور "پروتکل صدای اینترنتی" که تماس‌های اینترنتی ارزان قیمت ارائه می‌دادند، دستگیر کردند.

وی افزود: آن‌ها این ساختمان را برای اجرای کار غیرقانونی اجاره کرده بودند. در میان این خارجی‌ها هفت زن وجود دارد. 32 تن از آن‌ها تایوانی و بقیه چینی هستند. این افراد به پاسگاه پلیس تحویل داده می‌شوند. ما اسناد و اوراق آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. آن‌ها هیچ گونه اجازه کاری برای فعالیت در بنگلادش ندارند.

این شهروندان خارجی که اکثرا بین 20 تا 40 سال سن دارند، پس از دستگیری در مقابل رسانه‌های محلی به همراه دستگاه‌های تلکام توقیف شده به صف شدند.

شرکت‌های مخابراتی در بنگلادش که تماس‌های اینترنتی ارائه می‌دهد باید از سوی کنترل کنندگان تلکام‌های این کشور مجوز دریافت کرده و ارائه بخش اعظم درآمد به دولت را تضمین کنند.

گردان اقدام سریع در گذشته نیز چندین اقدام غیرقانونی پروتکل صدای اینترنت را متوقف کرده است. فعالیت پروتکل صدای اینترنت در بنگلادش به لطف 10 میلیون بنگلادشی که در خارج از کشور کار و زندگی می‌کنند، رشد کرده است.

انتهای پیام

کد N24453

وبگردی