آفتاب

ائتلاف مخالفان سوریه: اگر بمباران‌ حلب ادامه پیدا کند در ژنو 2 شرکت نمی‌کنیم

ائتلاف مخالفان سوریه: اگر بمباران‌ حلب ادامه پیدا کند در ژنو 2 شرکت نمی‌کنیم

مخالفان در "ائتلاف ملی سوریه" اعلام کردند که اگر دولت دمشق به بمباران حلب واقع در شمال این کشور پایان ندهد در مذاکرات زمان‌بندی شده ژنو شرکت نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هواپیماهای دولتی تاکنون چندین حمله را در هشت روز بمباران حلب انجام داده‌اند و در حملات خود از بشکه‌های پرشده با تی‌ان‌تی در نواحی تحت تصرف شورشیان و مخالفان استفاده کرده‌اند.

بدر جاموس، دبیرکل "ائتلاف ملی سوریه" در بیانیه‌ای گفت: در صورتی که بمباران هواپیماهای بشار اسد ادامه یابد و کشتار مردم سوریه صورت بگیرد، ائتلاف مخالفان در کنفرانس ژنو شرکت نمی‌کند.

نشست ژنو 2 قرار است 22 ژانویه سال 2014 در سوئیس برگزار شود.

در بیانیه ائتلاف مخالفان سوریه همچنین آمده است که احمد جربا، رئیس این ائتلاف با وزیران امور خارجه فرانسه و انگلیس در ارتباط بوده تا به آن‌ها بگوید حملات روزانه نیروهای دولتی علیه مواضع مخالفان صورت گرفته و آن‌ها بشکه‌های مواد منفجره را بر روی این مواضع انداخته و باعث کشته شدن ده‌ها تن شده‌اند.

کنفرانس آتی صلح سوریه با هدف دستیابی به توافقی به منظور گذار سیاسی برای پایان دادن به جنگ سوریه قرار است در سوئیس برگزار شود.

گروه‌های مخالف دولت دمشق اعلام کردند که در بخشی از توافق‌شان اسد باید از قدرت کناره‌گیری کند؛ اقدامی که دولت دمشق آن را رد می‌کند.

انتهای پیام

کد N24033

وبگردی