آفتاب
اجتماع بزرگ عزاداران حسینی

ابوترابی‌فرد: مکتب عاشورا، مکتب مبارزه با جهل و گمراهی است

ابوترابی‌فرد: مکتب عاشورا، مکتب مبارزه با جهل و گمراهی است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «کربلا و قیام عاشورا نماد همه ارزش‌های متعالی انسانی است» گفت: امام حسین (ع) با تقدیم خون مقدس خود زمینه بیداری دنیای اسلام را فراهم آوردند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «کربلا و قیام عاشورا نماد همه ارزش‌های متعالی انسانی است» گفت: امام حسین (ع) با تقدیم خون مقدس خود زمینه بیداری دنیای اسلام را فراهم آوردند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در اجتماع بزرگ عزاداران حسینی که به مناسبت اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) در میدان امام حسین (ع) گرد هم آمده بودند، خاطرنشان کرد: امروز روزی است که دلباختگان به وجود اقدس این امام بزرگوار آن را به نماد ایستادگی، مقاومت و وفاداری به مکتب عاشورا تبدیل کرده‌اند.

وی افزود: کربلا نماد ایثار و گذشت در راه خدای سبحان است و با حضور میلیونی مردم در جوار بارگاه سیدالشهدا (ع) یک پارچه شعور، ادراک و شعار است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به فرازی از زیارت اربعین امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت اباعبدالله (ع) خون قلب خود و تمام هستی‌اش را در راه خدای سبحان بذل نمود و عاشورا میدان بذل و ایثار است.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: کم نیستند انسان‌هایی که نفس، مال و جان خود را به خداوند فروخته‌اند و این تجارت بسیار سودآور و ارزشمندی است. خوشا به حال کسانی که سرمایه‌های خود را با خدای سبحان معامله می‌کنند و بهترین خریدار جان و سرمایه‌های علمی و مادی، خداوند است اما عاشورا فراتر از این کلاس است.

وی با بیان این‌که «عاشورا صحنه خرید و فروش و تجارت نبود بلکه همه چیز در آنجا بذل و بخشش بود» گفت: امام حسین (ع) و یاران باوفایش در صحنه عاشورا تمام هستی خود را بذل خداوند کردند و این اوج معرفت و کمال انسانی است و پاداشی بالاتر از سعادت تقدیم جان به محضر دوست نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ایران اسلامی شهدا، جانبازان، ایثارگران و همه ملت ایران با خلق حماسه‌ای در دفاع مقدس مکتب عاشورا را در این عصر حیات تازه بخشیدند و شما در راه این شخصیت استثنایی تاریخ قدم برداشتید و همه چیز خود را تقدیم راه خدا کردید.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر مقوله شناخت خدا و معرفت نسبت به راه او، اظهار کرد: اینکه امروز بانوان بزرگوار ما پاسدار عزت، حیا و شرف هستند و به دعوت حضرت حق لبیک گفتند رهروی حضرت زینب (س) و پیروان راستین مکتب عاشورا هستند.

وی با بیان این‌که «امام حسین (ع) به ما می‌آموزد که عاشوراییان باید خدا را مدنظر قرار دهند» گفت: در عصر ما امام بزرگوار در راه خدا و برای خدا گام برداشته‌اند و فریاد زدند و مقابل دشمن ایستادند و برای خدا صلح و قیام کردند و این فرهنگ، فرهنگ عاشوراست که باید تلاش کنیم به این فرهنگ متعالی نزدیک شویم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که «هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا خارج کردن مردم از جهل و گمراهی و ضلالت بود» گفت: آن حضرت دیدند که دنیای اسلام در جهل فرو رفته و از جامعه وحیانی فاصله گرفته است و دیگر این جامعه با موعظه زنده نمی‌شود. این دنیای دل‌باخته هوا و هوس دیگر با دیدن چهره نورانی خاندان عصمت (ع) حق را نمی‌شناسد، لذا آن حضرت با تقدیم خون مقدس خود زمینه بیداری دنیای اسلام را فراهم آورد و راه را برای خلق اربعین و انقلاب اسلامی در سال 57 هموار کرد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: به هر میزان که از جهل فاصله بگیریم به حیات عقلانی و زندگی مورد نظر امام حسین (ع) نزدیک می‌شویم و با مکتب عاشورا پیوند می‌خوریم که این مکتب، مکتب حیات عقلانی، وحیانی، مبارزه با جهل و گمراهی است.

وی با تاکید بر این‌که «اگر امروز دنیای اسلام توانسته حیات مجددی تجربه کند نتیجه فرهنگ حیات‌بخش عاشورا در قرن حاضر است» گفت: عاشورا آمده تا جامعه بشری را از جهالت بیرون آورد و به حیات علمی، عقلی و وحیانی گره بزند و ثمره آن نجات انسان از گمراهی و ضلالت است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را جلوه‌ای از این حیات انسانی، الهی و وحیانی دانست و گفت: اگر دنیای اسلام از این ضلالت و گمراهی فاصله بگیرد، قطعا دنیا در مقابل او به زانو در خواهد آمد و امروز بیداری اسلامی یعنی بیداری برآمده از مکتب عاشورا که زندگی را بر ستمگران تنگ خواهد کرد پس باید با علم، ایمان و عقلانیت گام‌های بزرگی برداریم.

ابوترابی‌فرد تجربه دفاع مقدس را انعکاس انقلاب عظیم عاشورا در جامعه اسلامی و ایرانی ما عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی، عزت و شرف و استقلال را برای همه دنیای اسلام به همراه آورد و امروز استقلال و عزت ملت عراق نیز مرهون قیام شما مردم ایران است.

وی در ادامه با بیان این‌که «نباید به آنچه داریم اکتفا کنیم و باید تکیه‌گاه نظام و بازوی رهبری مقتدر نظام اسلامی در برابر نظام سلطه باشیم» اظهار کرد: باید همچنان که حماسه بزرگ سیاسی را خلق کردیم حماسه بزرگ اقتصادی را نیز خلق کرده و پرچمدار پیشرفت و توسعه اقتصادی در آسیا و جهان اسلام باشیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کار در سایه تلاش، علم، مدیریت درست مصرف، اتکا به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های داخلی و استفاده صحیح از منابع محقق می‌شود و راه را برای برون‌رفت از چالش‌ها، فشارها و تحریم‌ها هموار می‌کند و این آرمان مقدس برای ملت ایران است و قطعا دست یافتنی است.

ابوترابی‌فرد در پایان تاکید کرد: ان‌شاءالله اقتصاد مقاومتی و ظرفیت بزرگ ملت ایران در این عرصه تجلی خواهد یافت و آینده متعلق به ملت ایران و مکتب امام حسین (ع) است و دنیای استکبار بداند امروز آنهایی که در اربعین حسینی اجتماع کرده‌اند فردای دنیای اسلام را رقم خواهند زد و زندگی را بر مستکبران تنگ خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N23516

وبگردی