آفتاب

مادورو به دیدار فیدل کاسترو رفت

مادورو به دیدار فیدل کاسترو رفت

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در دیدار با فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا در شهر هاوانا با وی درباره دوست مشترکشان هوگو چاوز بطور مفصل گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک پایگاه خبری کوبا اعلام کرد، فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا که به کوبا سفر کرده دیدار داشته است.

این سفر روز شنبه به مناسبت نوزدهمین سالگرد نخستین سفر هوگو چاوز، رئیس جمهوری فقید ونزوئلا به پایتخت کوبا انجام شد.

بنا به اعلام پایگاه اینترنتی Cubadebate، در جریان این نشست فیدل کاسترو و مادورو درباره شخصیت و آرمانهای هوگو چاوز که دوستی نزدیکی با کاسترو داشته به تبادل نظر پرداختند.

پایگاه اینترنتی Cubadebate تصاویری از کاسترو و مادورو را منتشر کرده که در آنها این دو در حالی که لباس ورزشی به تن دارند به تحلیل نقشه‌ای که توسط مارشال سوکر، در جریان نبرد آیاکوچو مورد استفاده قرار می‌گرفته می‌پردازند. این نبرد به سیطره اسپانیا بر قاره آمریکای جنوبی پایان داد.

چاوز نخستین بار در سال 1994 برای نخستین بار به کوبا سفر کرد. از وی برای انجام این سفر دعوت به عمل آمده بود و وی در شهر هاوانا به ایراد سخنرانی درباره جنبش انقلابی بولیواری پرداخت. در جریان این سفر چاوز با کاسترو دوستی نزدیکی برقرار کرد و این دوستی پس از پیروزی چاوز در انتخابات ریاست جمهوری سال 1998 قدرتمندتر شد و تا زمان مرگ چاوز در 5 مارس 2013 ادامه یافت.

مادورو در اظهاراتی در صفحه خود در پایگاه اجتماعی "توییتر" نوشت که وی و کاسترو همچنین 9 ساله شدن ائتلاف بولیواریایی آلبا را که یک بلوک اقتصادی منطقه‌ای حمایت شده از سوی هاوانا و کاراکاس است، گرامی داشتند.

انتهای پیام

کد N23011

وبگردی