آفتاب

10 شبه نظامی خارجی در عملیات نیروهای ارتش پاکستان کشته شدند

10 شبه نظامی خارجی در عملیات نیروهای ارتش پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - مقام های ارتش پاکستان جمعه گزارش دادند: 10 شبه نظامی خارجی در ادامه عملیات نظامیان پاکستانی علیه ستیزه جویان در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ، در شمال غرب این کشور، کشته شدند.

به گزارش ایرنا، مقام های ارتش در مناطق قبایلی پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران افزودند: تعداد شبه نظامیان کشته شده در عملیات نیروهای ارتش اکنون به 33 نفر رسیده که هویت 10 نفر از این شبه نظامیان ازبکستانی بوده است.

نیروهای ارتش پاکستان که از دیروز (پنجشنبه) عملیات علیه شبه نظامیان تروریست را در بخش های مختلف وزیرستان شمالی آغاز کردند.

آنها امروز جمعه با دریافت اطلاعاتی درباره حرکت تروریست ها برای بمب گذاری خودروهای نیروهای امنیتی در حوالی بخش ˈمیرعلیˈ از توابع شهر ˈمیرانشاهˈ وزیرستان شمالی، به محل اعزام شدند و ضمن تبادل آتش با شبه نظامیان 10 نفر از آنان را کشتند.

سه نظامی این کشور نیز در تبادل آتش با شبه نظامیان زخمی شدند.

عملیات جست وجو برای شناسایی مخفیگاه تروریست ها درمنطقه وزیرستان شمالی ادامه دارد.

به گفته مقام های نظامی، این عملیات نیروهای ارتش پاکستان در واکنش به حمله چهارشنبه شب گذشته شبه نظامیان به پاسگاه بازرسی پلیس و نیروهای امنیتی در بخش میرعلی که پنج کشته و 34 زخمی برجا گذاشت، صورت گرفته است.

گروه ˈانصارالمجاهدینˈ، شاخه انشعابی از گروه ˈتحریک طالبانˈ به سرکردگی ˈحافظ بهادر گلˈ مسوولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته است.

درگیری میان برخی شبه نظامیان وابسته به گروه تحریک طالبان پاکستان (موسوم به تی تی پی) از جمله گروه های غیر قانونی موسوم به لشگر اسلام و انصار الاسلام در مناطق قبایلی، مشکلات امنیتی فراوانی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است.

آساق ** 1095**1479
کد N20315

وبگردی