آفتاب
تحولات امنیتی لبنان/

تشدید تدابیر امنیتی در شهر صیدا/ احتمال خروج دیپلماتهای سعودی از بیروت

تشدید تدابیر امنیتی در شهر صیدا/ احتمال خروج دیپلماتهای سعودی از بیروت

منابع امنیتی در لبنان اعلام کردند: در پی درگیریهای شب گذشته در صیدا، تدابیر امنیتی در این شهر که طی روزهای اخیر ناآرام بوده، تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو صوت لبنان، نیروهای ارتش لبنان از صبح امروز تدابیر امنیتی در نقاط مختلف شهر صیدا را تشدید کرده اند. بنابراین گزارش، نیروهای ارتش از صبح امروز گشتی زنی در نقاط مختلف این شهر را آغاز کرده و در برخی مناطق ایست بازرسی ایجاد کرده اند.

شهر صیدا اخیرا شاهد وقوع دو حمله تروریستی علیه نیروهای ارتش لبنان بود.

شب گذشته نیز در منطقه "بولیوار" صیدا صدای تیراندازی به گوش رسید که ناشی از تبادل آتش میان افراد مسلح ناشناس بوده است.

دیگر تحولات امنیتی لبنان به شرح زیر است:

- به گزارش پایگاه لبنانی النشره، "علی عواض عسیری" سفیر عربستان در لبنان اعلام کرد: ما طرح مشخصی و تعیین شده ای برای خارج کردن اتباع و دیپلماتهای خود از لبنان در صورت به خطر افتادن امنیت آنها داریم. وی همچنین وقوع تهدیدات امنیتی علیه سفارت عربستان در بیروت را تکذیب کرد.

- روزنامه لبنانی الجمهوریه در گزارشی اعلام کرد: وقوع حملات و انفجارهای متعدد در شمال، شرق و جنوب لبنان حاکی از یک پروژه خطرناک و جامع برای هدف قراردادن دستگاههای امنیتی لبنان است.

- روزنامه سعودی عکاظ امروز در خبری کوتاه به نقل از منابع آگاه، مدعی شد: در انفجار روز گذشته در منطقه صبوبا در شهر بعلبک چهار نیروی امنیتی وابسته به حزب الله کشته شده اند. حزب الله لبنان روز گذشته با انتشار بیانیه ای اخبار منتشر شده درباره تلفات انفجار صبوبا را تکذیب کرده بود.

کد N18608

وبگردی