آفتاب

معاون وزیر خارجه با قائم مقام وزیر خارجه عراق دیدار کرد

معاون وزیر خارجه با قائم مقام وزیر خارجه عراق دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در ملاقات با جواد الدورکی قائم مقام وزیر امور خارجه عراق آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان با مهم برشمردن تقویت روابط راهبردی دو کشور و تاثیرات آن بر امنیت و ثبات منطقه افزود : جمهوری اسلامی ایران مسائل مرتبط با تقویت روابط دوجانبه را با جدیت پیگیری می نماید .

وی افزود : در این راستا همکاری های مختلف در زمینه های کنسولی و تسهیل در امور کنسولی برای تجار و دانشجویان و سایر شهروندان و زوار دو کشور را ضروری می دانیم.

جواد الدورکی نیز در این دیدار با اشاره به عدم حضور هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق به دلیل سفر به امارات گفت : همواره گفتگوهای خوبی بین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در زمینه های مختلف صورت گرفته و ما آمادگی کامل برای برگزاری نشست های مشترک کارشناسی در ابعاد مختلف داریم.

طرفین در این دیدار ضمن توافق در خصوص برگزاری کمیته مشترک کنسولی ، موضوع ضرورت لایروبی اروند رود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین در خصوص تحولات سوریه با قائم مقام وزیر خارجه عراق تبادل نظر کرد و طرفین بر دیدگاههای مشترک دو کشور در قبال سوریه تاکید کردند و خواستار توقف هرچه سریع تر خشونتها و از سرگیری گفتگوهای سوری – سوری شدند.

طرفین همچنین حل بحران سوریه را در گرو راه حل سیاسی و نه نظامی دانسته و از برخورد دوگانه برخی کشورها با پدیده تروریسم انتقاد کردند.

امیرعبداللهیان همچنین آخرین وضعیت موضوع هسته ای کشورمان و گفتگوها بین ایران با گروه 1+5 را تشریح کرد.
 

کد N18291

وبگردی