آفتاب

برگزاری نخستین انتخابات چند حزبی در ترکمنستان/ رقابتی برای انتخاب 125 نماینده

برگزاری نخستین انتخابات چند حزبی در ترکمنستان/ رقابتی برای انتخاب 125 نماینده

مردم ترکمنستان امروز یکشنبه به پای صندوق های رای رفته اند تا در اولین انتخابات چند حزبی این کشور نمایندگان مجلس را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکمنستان امروز شاهد برگزاری انتخاباتی است که بر اساس پیش بینی ها بعید است مشکل چندانی از سوی احزاب مخالف برای "قربانقلی بردی محمدف" رئیس جمهور این کشور، پیش بیاید.

صندوق های رای از ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی باز شده و مردم باید 125 نماینده مجلس این کشور را انتخاب کنند.

حزبی که پیش بینی می شود مشکلاتی را برای حزب حاکم دموکراتیک ترکمنستان ایجاد کند حزبی است که توسط تجار و صنعتگران ترکمن به وجود آمده است.

 حزب "دموکراتیک" که جناح نزدیک به رئیس جمهور محسوب می شود، در سال 1991 به عنوان جانشین حزب کمونیست وابسته به شوروی تاسیس شد و اکنون 99 نامزد در انتخابات دارد. تعداد اعضای این حزب 190 هزار نفر است.

حزب "صاحبان صنایع و کارآفرینان" که در آگوست 2012 به دستور "بردی محمدف" تاسیس شد، در این انتخابات 21 نامزد دارد که در انتخابات رقابت می‌کنند. این حزب نزدیک به دو هزار عضو دارد.

سازمانهای مدنی شامل اتحادیه زنان، اتحادیه های تجاری و اتحادیه جوانان که همه از سوی دولت حمایت مالی می‌شوند، نیز مجموعا 163 نماینده را برای رقابت در این انتخابات معرفی کرده اند.

 

کد N14759

وبگردی