آفتاب

بررسی درآمدهای نفتی با حضور نوبخت در کمیسیون مجلس/ مجلس قیمت نفت را 90 دلار پیشنهاد کرد

بررسی درآمدهای نفتی با حضور نوبخت در کمیسیون مجلس/ مجلس قیمت نفت را 90 دلار پیشنهاد کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی درآمدهای نفتی و سهم شرکت ملی نفت و صندوق توسعه ملی از این درآمدها در لایحه بودجه 93 با حضور نوبخت در کمیسیون برنامه خبر داد.

غلامرضا اسداللهی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه به نوبخت معاون برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور گفت: در این جلسه درآمدهای نفتی و سهم شرکت نفت و صندوق توسعه ملی درآمدها را بررسی کردیم.

نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی 26 درصد در نظر گرفته شده بود که در لایحه اصلاحیه بودجه92 دولت خواستار اختصاص 6 درصد از این سهم به بودجه عمومی کشور شد.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه 93 دولت اختصاص 31 درصد از سهم درآمدهای نفتی را به صندوق توسعه ملی خواستار شده است، که با توجه به مشکلات کشور نمایندگان سوالات و انتقاداتی به این بخش داشتند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به انتقاد نمایندگان در خصوص قیمت 100 دلاری هر بشکه نفت در لایحه بودجه 93 گفت: میانگین قیمت فروش نفت طی سال گذشته 104 دلار به بالا بوده است دولت پیشنهاد فروش هر بشکه نفت به قیمت 100  دلار در لایحه بودجه 93 را داده است اما نمایندگان خواستار واقعی تر شدن این قیمت با توجه به تحریم ها بودند و قیمت 90 دلار هر بشکه نفت را در بودجه 93 پیشنهاد دادند.

وی در پایان گفت: کمیسیون برنامه بودجه در هفته تعطیلات مجلس هر روز برای بررسی بودجه تشکیل جلسه خواهد داد.

 

 

 

کد N11896

وبگردی