آفتاب
رییس دیوان عالی کشور در دیدار با دانشجویان حقوق دانشگاه تهران:

باید بداخلاقی‌ها و تندروی‌ها در بعضی افراد ناپخته را متذکر شویم

باید بداخلاقی‌ها و تندروی‌ها در بعضی افراد ناپخته را متذکر شویم

ما برای رسیدن به امنیت و استقلال کامل بیش از هر چیزی به همدلی و همبستگی عمومی نیازمندیم ما با داشتن رهبری فقیه و مدیر و مدبر، باید همواره مطیع ایشان باشیم.

دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه تهران به همراه تعدادی از اساتید و اعضاء هیات علمی با رییس دیوان عالی کشور دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محسنی‌گرکانی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: روز دانشجو را به شما دانشجویان گرامی و فرهیخته و اساتید محترم تبریک عرض می‌کنم و یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامی می‌دارم.

وی در تشریح ضرورت امر فراگیری علم از منظر اسلام بیان کرد: خداوند مساله فراگیری علم و نوشتن را که مهم‌ترین سرمایه ترقی و پیشرفت اجتماع است، یادآور می‌شود که اصلاحات جوامع انسانی، با دانش و قلمهای افراد با ایمان و مصلح و متخصص محقق می‌شود.

رییس دیوان عالی کشور گفت: مسلمانان صدر اسلام در مکتب آموزش و دانشگاه قرآن توسعه علمی را بجایی رسانیدند که علم و دانش را به همه جهان صادر کردند. به اعتراف تاریخ نویسان معروف اروپا نور علم و دانش مسلمین بود که به صحنه تاریک اروپا تابید و آن‌ها را وارد عصر تمدن ساخت، بگونه‌ای که دانشمندان اروپا درباره عظمت علمی اسلام کتابی به‌نام تاریخ تمدن اسلام و میراث اسلام نوشتند.

رییس دیوان عالی کشور افزود: همانگونه که همه می‌دانیم عنصر علم گوهر گرانبهایی است هر اندازه جایگاه و مرتبه علم در انسان‌ها بالا رود تواضع و کوچک بینی خود را در جامعه بیشتر نشان می‌دهند و در عین خودباوری از خود برتربینی دوری می‌کنند.

محسنی‌گرکانی تاکید کرد: خاستگاه تمدن و ارتقاء و اقتدار علمی مانندگ ذشته در ایران اسلامی باید بدرخشد و به نمایش گذاشته شود و نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران به دنیا شناسانده شود. با این موج، موج عظیم مردمی و دانشگاهی و بی‌اعتنایی آنان به تلخ کامی‌ها و فشار‌ها می‌توانیم با تصمیمات درست و پایدار به سمت صلح وامنیت داخلی و جهانی برویم و با ناامنی ناشی از تسلیحات کشتار جمعی مبارزه کنیم و جامعه جهانی را به صلح و آموزش برسانیم.

وی تصریح کرد: ما با خودباوری، با تلاش و پیگیری وحدت حوزه و دانشگاه و اساتید آن، ارزش‌های علمی و فرهنگی و اخلاقی را با داشتن نخبگان و دانشگاهیان فراوان می‌توانیم خود را به قله رفیع و جایگاه بلند علمی و ارزش‌های راهبردی اقتصاد در جهان برسانیم.

رییس دیوان عالی کشور افزود: اقتدار کشور ما زمینه‌ساز امنیت پایدار است که در پرتو ولایت فقیه محقق می‌شود که در حقیقت اطاعت از ولایت فقیه و پیروی از آیه کریمه و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا است. ملت ما باید از هرگونه تفرقه پیشگیری کرده و با پیروی از مقام معظم رهبری است دست به دست یکدیگر داده و به سوی پیشرفت و تعالی کشور حرکت کنند.

وی ادامه داد: البته باید از تخریب ظرفیت‌های علمی و شخصیت‌ها جلوگیری کنیم و باید در اعتمادسازی و اقتدار ایران تلاش مستمر از خود نشان دهیم و بداخلاقی‌ها و تندروی در بعضی افراد ناپخته و ناآگاه از اخلاق اسلامی را متذکر شده و آن‌ها را به خط مستقیم انسانی دعوت کنیم و آن‌ها را آموزش دهیم و از انحراف برهانیم.

محسنی‌گرکانی گفت: مردم ما و جوانان عزیز کشورمان، با ظرفیت‌های اخلاقی راهبردی که دارند و با وجود فشارهای کشورهای خارجی و تحریم‌ها با فرایند اقتصاد استقامتی با سرافرازی از توطئه دشمنان عبور می‌کنند؛ چرا که آن‌ها همواره در کشورهای اسلامی جنگ و تنش و آتش افروزی را می‌خواهند و از این راه فقر و فساد و ظلم و تهدید و فشار‌ها را اداامه می‌دهند و ما باید اجازه ندهیم دشمن با این سیاست و افکار زشت شیطانی برای ما تصمیم بگیرد.

وی گفت: ما برای رسیدن به امنیت و استقلال کامل بیش از هر چیزی به همدلی و همبستگی عمومی نیازمندیم ما با داشتن رهبری فقیه و مدیر و مدبر، باید همواره مطیع ایشان باشیم.

کد N10912

وبگردی