آفتاب

باقری:بی‌پولی مشکل اصلی فدراسیون برای بازی‌های دوستانه است/با این وضعیت در جام جهانی نتیجه نمی‌گیریم

باقری:بی‌پولی مشکل اصلی فدراسیون برای بازی‌های دوستانه است/با این وضعیت در جام جهانی نتیجه نمی‌گیریم

کریم باقری نباید به جایگاه فعلی تیم ملی در فوتبال آسیا دل خوش کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛تیم ملی ایران در شرایطی تا چند ماه دیگر راهی جام جهانی خواهد شد که باید با آرژانتین، بوسنی و نیجریه رقابت کند. در مورد عملکرد شاگردان کارلوس کروش پیش‌بینی‌های مختلفی وجود دارد و در این میان کریم باقری معتقد است که نباید بی‌جهت توقعات را از تیم ملی بالا برد. او که در جام جهانی 1998 در تیم ملی حضور داشت در مورد قرعه ایران و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرآنلاین پاسخ می‌دهد.

 

آیا به نظر شما تیم ملی می‌تواند از این گروه صعود کند؟

به هر حال جای امیدواری دارد که ما بتوانیم نتایج خوبی بگیریم به شرط اینکه برای بازی‌های برزیل به خوبی آماده شویم و بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام بدهیم. ما باید بدانیم که سطح بازی‌های آسیایی با جام جهانی خیلی فرق دارد و نباید به جایگاه خودمان در فوتبال آسیا دل خوش کنیم. من امیدوارم تا شروع جام جهانی اردوها و بازی‌های خوبی انجام دهیم.

 

خیلی‌ها معتقدند اگر با وضعیت فعلی به جام جهانی برویم موفق نخواهیم شد. نظر شما چیست؟

قطعا همین‌طور است و اگر قرار باشد با وضعیت فعلی به جام جهانی برویم مطمئنا نتیجه نخواهیم گرفت.

 

به نظر شما مسوولان فدراسیون فوتبال چرا تا الان اقدامی در مورد بازی‌های دوستانه و برگزاری اردو انجام نداده‌اند؟

مطمئنا مسوولان فدراسیون هم دوست دارد که تیم ملی با تیم‌های بزرگ بازی کند و اردوهای خوبی داشته باشد ولی فکر می‌کنم مشکل فدراسیون برای این کار بی‌پولی است. آنها بودجه لازم را ندارند ولی مثل اینکه خودشان گفته‌اند قرار است چند اردو و چند بازی دوستانه را برای تیم ملی در نظر بگیرند. مطمئنا اگر اینطور باشد ما با مشکلات کمتری راهی جام جهانی خواهیم شد.

 

کارلوس کروش در مصاحبه‌ای گفته که صعود تیم ملی به دور دوم توهم است. او از نحوه آماده‌سازی تیم ملی به شدت ناراحت است. نظر شما چیست؟

مطمئنا اجرا کردن خواسته‌های تیم ملی برای موفقیت ایران بسیار مهم است. کروش حق دارد نگران باشد و همانطور که گفتم باید با تیمی آماده به جام جهانی برویم. البته باید بگویم که ما نباید بی‌جهت توقعات را از تیم ملی بالا ببریم. ما باید براساس پتانسیلی که داریم، توقع نتیجه‌گیری داشته باشیم. من فقط امیدوارم شرایط طوری فراهم شود که در جام جهانی بدون ترس و با انگیزه بازی کنیم.

 

قبل از قرعه‌کشی شما پیش‌بینی می‌کردید که ایران در چه گروهی بیافتد؟

پیش‌بینی من این بود که با آرژانتین، ساحل عاج و یکی از دو تیم انگلیس یا فرانسه همگروه شویم. در این بین با آرژانتین همگروه شدیم و فکر می‌کنم بازی با این تیم جالب باشد.

 

در مورد شرایط پرسپولیس صحبت کنید. برد خوبی آوردید اینطور نیست؟

خدا را شکر که 3 امتیاز مهم گرفتیم. بازی با ذوب آهن واقعا سخت بود. آنها تیم فوق‌العاده‌ای هستند که متاسفانه امسال بدشانسی آوردند. من معتقدم در ادامه کار بسیار سختی در پیش داریم و اگر قهرمانی می‌خواهیم نباید به سادگی امتیاز از دست بدهیم.

 

251 41

کد N9798

وبگردی