آفتاب

روسیه اتهامات علیه دیپلمات های خود در آمریکا را رد کرد

روسیه اتهامات علیه دیپلمات های خود در آمریکا را رد کرد

رسانه ها از رد اتهامات آمریکا علیه کارکنان کنسولگری و دفتر نمایندگی روسیه در نیویورک از سوی معاون وزیر خارجه روسیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سرگئی ریابکوف" اتهامات علیه دیپلمات‌های روسیه در آمریکا مبنی بر تقلب در دریافت بیمه خدمات درمانی 49 دیپلمات فعال و سابق روسی و همسران آنها را که از سوی دادستانی نیویورک مطرح شده بود، رد کرد.

وی در ادامه، جاسوسی علیه دیپلمات‌های خارجی را کاملا غیرقانونی خواند و گفت: شکایت از کارکنان نمایندگی‌ های دیپلماتیک روسیه در آمریکا که گفته می شود 1.5 میلیون دلار به واشنگتن خسارت زده اند، اقدام تبلیغاتی بسیار بی ارزش بوده و با هدف انتقام گرفتن از برخی مسائل در روابط بین مسکو و واشنگتن مطرح شده است.

این دیپلمات ارشد روسی افزود: در حالی که کارمندان کنسولگری فدراسیون روسیه در نیویورک و نمایندگی روسیه در سازمان ملل مصونیت دیپلماتیک داشتند، از آنها جاسوسی شده و این اتهامات بر اساس اطلاعات به دست آمده از درآمدهای شخصی و حسابهای بانکی خانواده‌ های دیپلمات‌ های روسی گردآوری شده که مغایر با اصول حقوق بین الملل و کنوانسیون‌ های امضا شده در زمینه حقوق بین الملل است.

کد N8015

وبگردی