آفتاب
لیگ قهرمانان اروپا

از شب سیاه لورکوزن تا رکورد بایرن مونیخ

از شب سیاه لورکوزن تا رکورد بایرن مونیخ

همشهری آنلاین: در پنجمین هفته‌ دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا نمایندگان آلمان چهره متفاوتی از خود نشان دادند. در حالی که بایرن مونیخ رکوردی تازه به جای گذاشت، بایر لورکوزن شکستی سنگین مقابل منچستر یونایتد را تجربه کرد.

ورزش > فوتبال- همشهری آنلاین:
در پنجمین هفته‌ دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا نمایندگان آلمان چهره متفاوتی از خود نشان دادند. در حالی که بایرن مونیخ رکوردی تازه به جای گذاشت، بایر لورکوزن شکستی سنگین مقابل منچستر یونایتد را تجربه کرد.

شامگاه چهارشنبه (6 آذر) دیدارهای باقیمانده هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد.

بایرن مونیخ که در بوندس‌لیگای آلمان حرف اول را می‌زند، در زمین زسکا مسکو نه تنها به پیروزی سه بر یک دست یافت، بلکه دو رکورد تازه در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا به جای گذاشت.

این نخستین بار است که یک تیم موفق شده در ده دیدار پیاپی پیروز شود و همچنین برای ششمین بار پیاپی در خانه حریفان، پیروز میدان را ترک کند.

آرین روبن (دوم از چپ) نخستین گل بایرن مونیخ را در دیدار با مسکو به ثمر رساند. مونیخی‌ها در هوای برفی مسکو نتوانستند درخشش همیشگی خود را نشان دهند، اما در نهایت از موقعیت‌های به‌دست آمده استفاده کرده و از سد حریف گذشتند.

آرین روبن، ستاره هلندی بایرن مونیخ در دقیقه ۱۷ تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

ماریو گوتزه، ملی‌پوش تکنیکی این تیم نیز در دقیقه ۵۶ با یک حرکت انفرادی تماشایی توپ را برای دومین بار درون دروازه تیم میزبان جای داد.

گل زسکا مسکو در دقیقه ۶۲ از نقطه پنالتی امید تازه‌ای به این تیم بخشید، اما تنها ۳ دقیقه بعد داور به نفع مونیخ سوت پنالتی زد. توماس مولر، هافبک تهاجمی بایرن مونیخ نیز با زدن گل سوم، پیروزی تیمش را مسجل ساخت.


دیگر دیدار گروه D میان تیم‌های منچستر سیتی و ویکتوریا پلژن با پیروزی ۴ بر ۲ تیم میزبان به پایان رسید. صعود بایرن مونیخ و منچستر سیتی به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده، اما در آخرین دیدار مرحله گروهی منچستر می‌تواند با پیروزی بر بایرن صدرنشین گروه شود.

درس منچستر یونایتد به لورکوزن

بازنده‌ بزرگ رقابت‌های شامگاه چهارشنبه تیم بایر لورکوزن بود که در خانه خود پنج بر صفر مقابل منچستر یونایتد به زانو درآمد.

با این ناکامی تلخ شانس لورکوزنی‌ها برای صعود به دور یک هشتم نهایی به‌شدت کاهش یافته است. یکی از چهره‌های برتر این دیدار وین رونی، ملی‌پوش منچستر یونایتد بود که اگر چه خود هیچ گلی به ثمر نرساند، اما سازنده‌ ۴ گل از ۵ گل تیمش بود.

در دیگر دیدار گروه A تیم شاختار دونتسک چهار بر صفر مهمان اسپانیایی خود، رئال سوسیه‌داد را شکست داد و با این پیروزی به رده‌ دوم جدول ارتقا یافت.

به گزارش دویچه‌وله، لورکوزنی‌‌ها در آخرین دیدار مرحله گروهی میزبان رئال سوسیه‌داد هستند و حتی اگر در این دیدار پیروز شوند، تنها در صورتی به دور یک هشتم صعود خواهند کرد که دونتسک در دیدار هم‌زمان با منچستر یونایتد یا شکست بخورد یا به تساوی دست یابد.

دیدارهای هفته پنجم لیگ قهرمانان (5 و 6 آذر) در یک نگاه:

گروه A

بایر لورکوزن صفر - منچستر یونایتد ۴
شاختار دونتسک ۴ - رئال سوسیه‌داد صفر

گروه B

رئال مادرید ۴ - گالاتاسرای استانبول ۱
یوونتوس تورین ۳ - کپنهاگ ۱

گروه C

اندرلشت ۲ - بنفیکا لیسبون ۳
پاری سن ژرمن ۲ - المپیاکوس پیرئوس ۱

گروه D

زسکا مسکو ۱- بایرن مونیخ ۳
منچستر سیتی ۴ - ویکتوریا پلژن ۲

گروه E

استه‌آوا بخارست صفر - شالکه صفر
بازل ۱ - چلسی صفر

گروه F

بوروسیا دورتموند ۳ - ناپولی یک
آرسنال ۲ - المپیک مارسی صفر

گروه G

اف ث پورتو ۱ - آستریا وین ۱
زنیت سن پترزبورگ ۱ - اتلتیکو مادرید ۱

گروه H

سلتیک گلاسکو صفر - آ ث میلان ۳
آژاکس آمستردام ۲ - اف ث بارسلونا ۱

 

کد N4440

وبگردی