آفتاب
بشار اسد:

جنگ در سوریه تا زمان حمایت عربستان از تروریسم ادامه دارد

جنگ در سوریه تا زمان حمایت عربستان از تروریسم ادامه دارد

رئیس جمهور سوریه در گفتگو با هیئتی از رهبران چندین حزب عربی در دمشق تاکید کرد: این مسئله واضح است که تا زمانی که عربستان سعودی دست از حمایت از تروریست ها برندارد و به اعزام تروریستهای تکفیری و ارسال تسلیحات به سوریه ادامه دهد، جنگ نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در دیدار با رهبران چند هیئت حزبي  عربی در دمشق اظهار داشت: تداوم حمایت عربستان سعودی و دیگر کشورها از گروههای تروریستی، حل بحران را به تاخیر می اندازد.

وی افزود: سوریه در چندین جبهه در مواجهه با تروریسم قرار گرفته و در حال پیشروی است.

رئیس جمهور سوریه همچنین درباره کنفرانس ژنو دو اظهار داشت: دولت سوریه در صورتی که شرطی در زمینه واگذاری قدرت در ژنو دو مطرح شود در این کنفرانس شکرت نخواهد کرد.

بشار اسد درباره واقعیت تحولات سوریه اظهار داشت: ما با جنگ بزرگی روبرو هستیم و باید در مرحله نخست بر مقاومت و پایداری تمرکز می کردیم، این کاری بود که در یکسال اول جنگ انجام دادیم. سپس به مرحل پیروزی بر دشمنان رسیدیم.

وی افزود: در تاریخ تجربیاتی وجود دارد. به طور مثال آنچه در رابطه با مقاومت در لبنان رخ داد. مقاومت سالهای طولانی پایداری کرد و سپس در سالهای 2000 و 2006 پیروزیهای بزرگی بدست آوردند. ما از ابتدا می دانستیم که این جنگ تصمیم گیری مستقل ما را هدف گرفته و این تصمیم گیری مستقل اصلی ترین دلیل پایداری و پیروزیهای ما بود.

کد N3693

وبگردی