آفتاب
هنوز تخصیصی صورت نگرفته؛

وعده دبیرکمیته المپیک برای پرداختی به فدراسیون ها تا پایان خرداد

وعده دبیرکمیته المپیک برای پرداختی به فدراسیون ها تا پایان خرداد

کمیته ملی المپیک طی سال جاری هیچ پرداختی به فدراسیون‌ها نداشته است اما دبیرکل کمیته تاکید دارد احتمالا تا پایان ماه جاری اولین مرحله تخصیص بودجه به فدراسیون‌ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک که هر سال نقش قابل توجهی در تامین نیازهای مالی فدراسیون ها دارد و سال گذشته آن را به صورت صد درصدی ایفا کرد،  بودجه فدراسیون ها در سال جاری را با ۱۰ درصد افزایش نسبت به بودجه ۹۸ مصوب کرده است.

البته تا به امروز که نزدیک به سه ماه از آغاز سال می گذرد، کمیته ملی المپیک هنوز پرداختی به فدراسیون ها نداشته است اگرچه سید رضا صالحی امیری رایزنی هایی با خزانه کل کشور داشته تا بتواند با دریافت حداکثری بودجه مصوب کمیته، روند پرداختی ۹۹ به فدراسیون ها را آغاز کند.

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: کمیته ملی المپیک طی دو ماه گذشته و از محل بودجه مصوب سال جاری تنها به میزان رسیدگی به رتق و فتق امور داخلی کمیته و پرداخت حقوق ها از دولت تخصیص گرفته است. میزان آن به اندازه ای نبود که اعتباری در اختیار فدراسیون ها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: البته توسط ریاست کمیته رایزنی هایی صورت گرفته تا بتوانیم هرچه زودتر به فدراسیون ها پرداختی داشته باشیم. تلاش مان این است که تا پایان خردادماه این پرداختی صورت بگیرد اما هیچ قولی بابت آن نمی دهیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه به محض دریافت مرحله جدید اعتبارات از خزانه، اولین مرحله پرداختی به فدراسیون ها انجام می شود، خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر بودجه مصوب برای هر یک از فدراسیون ها، به فدراسیون هایی که ورزشکاران‌شان کسب سهمیه کرده یا رویدادهای  گزینشی المپیک را پیش رو دارند اعتبار جداگانه ای پرداخت می شود.

سعیدی یادآور شد: سال گذشته سقف این بخش از حمایت مالی کمیته ملی المپیک ۵ میلیارد تومان بود. اینکه امسال تا چه اندازه بتوانیم این کمک را داشته باشیم به تخصیص دولت بستگی دارد. تلاش مان کمک حداکثری است.
کد N2412184

وبگردی