آفتاب
تکواندوکار تیم ملی آذربایجان:

تمرین با مهماندوست افتخار بزرگی است / المپیک توکیو از آن ایران است

تمرین با مهماندوست افتخار بزرگی است / المپیک توکیو از آن ایران است

تکواندوکار ایرانی تیم ملی آذربایجان گفت: رضا مهماندوست یکی از بهترین مربیان دنیا است و تمرین در کنار مردی که تشنه پیشرفت و پیروزی است، افتخار بزرگی است.

پیام قبادی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: انگیزه و تمایل استاد مهماندوست برای پیشرفت مثال‌زدنی است، با وجود حقوق‌های عقب افتاده و برخی کم و کاستی‌ها مثل همیشه با مدیریت مثال‌زدنی، مصمم و با اراده کارها را خوب پیش می‌برد و تأثیر او بر تکواندو آذربایجان با نتایجی که با این تیم کسب کرده غیر قابل انکار است.

وی در مورد شرایط خود در تیم ملی آذربایجان تصریح کرد: در وزن ۸۷- کیلوگرم در اروی تیم ملی آذربایجان فعالیت می‌کنم. تا قبل از شیوع بیماری کرونا چند تورنمنت سطح بالا اعزام شدیم و نتایج خوبی هم کسب کردیم که متأسفانه این بیماری شرایط را تغییر داد. البته برای حضور در بازی‌های المپیک میلاد بیگی در وزن ۸۰- از طریق رنکینگ کسب سهمیه کرده و با صلاحدید استاد مهماندوست برای سهمیه دوم در وزن ۸۷+ کیلوگرم «رادیک عیسی اف» با سابقه طلای المپیک ۲۰۱۶ معرفی شده است.

قبادی ادامه داد: برای من جای خوشحالی و افتخار دارد که زیر نظر بهترین مربی دنیا و در کنار دو تکواندوکار صاحب نام تمرین می‌کنم. میلاد بیگی در وزن ۸۰- کیلوگرم مبارزه می‌کند و واقعاً تمرین کنار این نابغه تکواندو یکی از شانس‌های زندگی من بود. ضمن اینکه در وزن ۸۷+ کیلوگرم نیز «رادیک» با کلی مدال جهانی و اروپا حضور دارد و من از این نفرات درس‌های زیادی گرفتم.

عضو ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان در خصوص مشکلات این تیم گفت: مسئولان فدراسیون تکواندو هر بار که سر تمرین می آیند قول‌هایی از برطرف شدن مشکلات می‌دهند. مشکلاتی که در ۹ ماه گذشته گریبان تیم ملی تکواندو آذربایجان را گرفته ولی مسئولان فقط امید می‌دهند و ما منتظر تحقق این وعده‌ها هستیم. فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که طلب‌ها را پرداخت کنند.

وی در مورد تعویق المپیک گفت: تعویق یکساله این بازی‌های در پی شیوع بیماری کرونا یک اتفاق جهانی و نادر بود که بدون شک تأثیرات زیادی روی ورزش کل دنیا بخصوص زندگی و تمرینات قهرمانان صاحب نام و مدعیان کسب مدال در همه رشته‌ها گذاشته است. اما شرایط برای همه یکسان است و باید از این فرصت بهترین بهره با برد.

قبادی در پاسخ به این سوال که آیا علاقمند نبود اکنون عضو تیم ملی ایران باشد؟ پاسخ داد: تاکنون به این موضوع فکر نکرده‌ام، بعد از اینکه برای تحصیل از کشور خارج شدم، مسیری برای زندگی ورزشی و قهرمانی خود انتخاب کردم و می‌خواهم با انگیزه مضاعف این راه را ادامه دهم. هیچگاه در مورد فدراسیون تکواندو و یا مسئولان آن صحبت نکرده و مشکلی در این خصوص ندارم. اینجا خیلی راحتم، استاد مهماندوست خیلی برای من زحمت کشید و تلاش می‌کنم زحمات او را جبران کنم.

عضو پیشن تیم ملی تکواندو امید ایران در پایان گفت: میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور تکواندوکاران المپیکی ایران در آخرین مسابقات خود با ارائه مبارزات بسیار خوب ثابت کردند به بلوغ فکری و تاکتیکی خوبی دست پیدا کرده و از همه مهمتر هماهنگی بسیار بالایی هم با کادر فنی دارند. این دو می‌دانند چه هدف بزرگی پیش رو دارند و به امید خدا با ادامه این روند هر دو به مدال با ارزش المپیک توکیو که از آن ایران است، دست پیدا خواهند کرد.
کد N2402157

وبگردی