آفتاب

بیمه بدنه برای جبران سرقت خودرو

بیمه بدنه برای جبران سرقت خودرو

سرقت کلی وسیله نقلیه، که مربوط به زمانی است که خودرو سرقت می شود. این پوشش در بیمه بدنه به صورت پیش فرض جزو پوشش های اصلی است.

طی چند سال گذشته با افزایش قیمت خودروها به دلیل افزایش نرخ ارز و تورم، سارقان نگاه ویژه ای به این کالای با ارزش دارند و هر از گاهی به یکی از هموطنان دستبرد زده و خسارت زیادی را به خودرو او وارد می کنند.

حتی برخی از خودروها را کاملاً سرقت می کنند و مالک باید دردسر های زیادی را از این کلانتری به آن آگاهی و مراکز دولتی و انتظامی برای گزارش و پیگیری سرقت مراجعه کند.


موضوع وقتی بدتر می شود که خودرو شما دارای پارکینگ اختصاصی نباشد یا مجبور باشید در طی روز مدتی خودرو خود را با امنیت کم در خیابان یا کوچه رها کنید. در این حالت بیشترین احتمال سرقت وجود دارد.

اما چه باید کرد؟ اولین راهکاری که کارشناسان در این زمینه توصیه می کنند، استفاده از وسایل ایمنی برای جلوگیری از سرقت است. البته امروزه بسیاری از خودروها از ابزارهای ایمنی زیادی استفاده می کنند. به طور مثال سیستم دزدگیر و قفل مرکزی دارند، از کلیدهای ایموبلایزر استفاده می کنند، برای وسایل با ارزشی مثل کامپیوتر یا ECU خودرو، محفظه های ایمنی ویژه نصب شده ای دارند و یا حتی به سیستم مکان یاب مجهز هستند تا در صورت سرقت وسیله نقلیه بتوانید مکان لحظه ای آن را داشته باشید.

اما در برخی موارد دیده شده که سارقین از تولید کننده های خودرو یا متخصصین ایمنی جلوتر هستند و از راهکارهای جدید و غافلگیر کننده ای استفاده می کنند. یا در برخی از موارد غفلت صاحب خودرو حتی یک لحظه منجر به از دست دادن خودرو می شود که سرمایه با ارزشی این روزها محسوب می شود.

در این موارد استفاده از بیمه بدنه توصیه می شود. بیمه بدنه به جز پوشش حادثه برای خودرو که منجر به آسیب به بدنه می شود از دو نوع پوشش سرقت هم برخوردار است.

سرقت کلی وسیله نقلیه، که مربوط به زمانی است که خودرو سرقت می شود. این پوشش در بیمه بدنه به صورت پیش فرض جزو پوشش های اصلی است. در صورتی که خودرو سرقت شود، پس از طی یک دوره معمولاً سه ماهه با کسر فرانشیز 20 درصد، خسارت به مالک پرداخت می شود و سند خودرو به نام شرکت بیمه خواهد شد.

سرقت در جای وسیله نقلیه، که به عنوان یک پوشش اضافی شناخته می شود و مربوط به زمانی است که وسایل خودرو در زمانی که ماشین در حالت پارک است سرقت شود. خرید این پوشش مستلزم پرداخ حق بیمه اضافی است. اما نسبت به پوشش سرقت کلی وسیله نقلیه احتمال وقوع بیشتری دارد.

پوشش سرقت فقط یکی از پوشش های بیمه بدنه خودرو است. در کنار این پوشش ها می توانید زیان مالی ناشی از خطراتی نظیر آتش سوزی، صاعقه، انفجار، تصادف، سیل و زلزله و طوفان، پاشیدن مواد اسیدی روی بدنه، و ... هم برخوردار شوید.

شرکت بیمه سامان یکی از شرکت های بیمه پیشرو در زمینه بیمه بدنه خودرو است و خرید بیمه بدنه سامان می تواند به شما اطمینان دهد که این شرکت می تواند با توانگری مالی بالا به گواه آمار بیمه مرکزی، به خوبی تعهدات خود را به انجام برساند.

همچنین بیمه سامان تهران این امکان را دارد که در تمام نقاط تهران و از طریق اپلیکیشن و استفاده از ابزار های الکترونیکی، بازدید بیمه بدنه اتومبیل شما را انجام داده و شما بتوانید حتی به صورت غیر حضوری بیمه بدنه خودرو را خریداری کنید.

همچنین یکی از بهترین مزیت های این بیمه، امکان دریافت خسارت بیمه بدنه در محل است که نیازی به مراجعه به مرکز پرداخت خسارت بیمه بدنه سامان نخواهید داشت. و می توانید با مرکز خسارت سیار بیمه سامان تماس گرفته و کارشناسی خسارت را در محل حادثه انجام دهید.

خودرو در حال حاضر جزو یکی از با ارزش ترین سرمایه های ما محسوب می شود. با بیمه بدنه می توانیم از این سرمایه ارزشمند محافظت کنیم.
کد N2381080

وبگردی