آفتاب

سینت سایزر چیست ؟

سینت سایزر چیست ؟

سینت سایزر ها شبیه به پیانو های کوچک هستند، اما از لحاظ کاربری متفاوت و دارای قابلیت های بیشتری می باشند. نواختن و استفاده از سینت سایزر ها با کاربری پیانو و کیبورد ها متفاوت است.

سینت سایزر یک کیبورد الکترونیکی است که می تواند تقریبا هر نوع صدایی را تولید یا تقلید کند. این ساز قابلیت تقلید صدای ساز های سنتی، مانند ویولن یا پیانو، و  تولید صداهایی که تا به حال نشنیده اید مانند صدای پا در هنگام پیاده روی یا صدای گلبول های قرمز خون زمانیکه در رگ های شما جاریست را تقلید می کنند.



بنابراین خرید سینت سایزر به افرادی توصیه می شوند که می خواهند با صداهایی خاص کار کنند و قطعاتی منحصر به فرد را بسازند.

نحوه عملکرد سینت سایزر


تغییر صداها در طی زمان بر عهده Envelope ها می باشد. Envelope ها ممکن است پارامتر هایی مانند دامنه (حجم) صدا، فیلتر (فرکانس) یا پیچ را کنترل کنند. رایج ترین Envelope ها ADSR شامل (attack, decay, sustain, release) می باشد. Attack time به زمان مورد نیاز برای رسیدن به سطوح اولیه از صفر تا اوج گفته می شود.
Decay time به زمان مورد نیاز برای run down از سطح attack تا سطح sustain تعیین شده گفته می شود. سطح Sustain به توالی اصلی مدت زمان پخش صدا، تا لحظه ای که کلید را رها میکند اطلاق می گردد. Release time مدت زمان مورد نیاز برای decay کردن سطح از حالت sustain به صفر بعد از رها کردن کلید گفته می شود.
Arpeggiator:
یک ویژگی گفته می شود که در برخی سینت سایزر ها موجود است و به طور اتوماتیک بر اساس آکورد ورودی بصورت مرحله ای (Steps) بین سکوئنس نت ها قرار می گیرد. نت ها می توانند اغلب برای ضبط یا ویرایش بیشتر به سکوئنسر MIDI متصل شوند.

arpeggiator ممکن است دارای کنترل هایی از قبیل سرعت، دامنه، و ترتیب نوازندگی هر نت باشد. arpeggiator های پیشرفته این امکان را برای کاربر فراهم می کنند تا سکوئنس نت های از قبل برنامه ریزی شده را دنبال کرده، یا چندین arpeggiator را با هم بنوازد. برخی به دنبال تا الگوی ساستین شده بعد از رها کردن کلید ها هستند: به این ترتیب، یک سکوئنس از الگوهای arpeggio ممکن است در طول زمان توسط فشار دادن برخی کلید ها بعد از یکدیگر ایجاد شود.
Arpeggiator ها همچنین در سکوئنسر های نرم افزار یافت می شوند. برخی از arpeggiator ها / سکوئنسر ها، ویژگی ها به یک phrase sequencer گسترش می دهند که امکان ایجاد بلوک های مولتی ترک از کیبورد یا ورودی دستگاه را فراهم می کند.

برند های مطرح سینت سایزر


برند های مطرح سینت سایزر
·      Moog.
·      Korg.
·      Behringer.
·      Soma.
·      Sequential.
·      Roland.
·      Novation.
·      Elektron.
·      Make Noise.
·      Mutable Instrument.
·      Noise Engineering.
·      Pittsburgh Modular.
·      Tip Top Audio.
·      Doepfer.
·      Erica Synths.

فروشگاه اینترنتی سازکالا


فروشگاه اینترنتی سازکالا نماینده و عامل فروش برترین برندهای تجهیزات استودیویی و انواع ساز، اسپانسر این مقاله می باشد. شما عزیزان می توانید برای مشاهده و خرید انواع ساز تجهیزات استودیویی ، تجهیزات اجرای زنده و انواع سینتی سایزر به این وب سایت مراجعه کنید.
همچنین می توانید برای خرید هوشمندانه و صحیح با کارشناسان تماس گرفته و درخواست مشاوره رایگان کنید.
یکی از مزایای این فروشگاه اینترنتی امکان خرید به صورت اقساطی و با بازپرداخت های بلند مدت می باشد که در سراسر ایران امکان پذیر می باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه به آدرس sazkala.com مراجعه نمایید.



کد N2377441

وبگردی