آفتاب

نامه‌ای که جنجالی شد | تلاش پرحاشیه سینمایی‌ها برای رهایی یک متهم اقتصادی

نامه‌ای که جنجالی شد | تلاش پرحاشیه سینمایی‌ها برای رهایی یک متهم اقتصادی

حاشیه‌ها و جنجال‌های نامه برخی اهالی سینما به رئیس قوه قضاییه برای آزاد شدن سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد» از زندان همچنان ادامه دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، یکی دو روز پیش بود که نامه جمعی از اهالی سینمایی به حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی برای آزاد شدن سیدمحمد امامی در دوران شیوع کرونا در فضای منتشر شد. اندکی بعد، کاربران شبکه‌های اجتماعی به حضور برخی نام‌ها و چهره‌ها در فهرست امضاکنندگان نامه واکنش نشان دادند و مدعی شدند عده‌ای به امید نشستن بر سفره پربرکت کسی به رئیس قوه قضا نامه نوشته‌اند که به جرم دست داشتن در هزاران میلیارد اختلاس و سوءاستفاده مالی در زندان است.

استفاده از عبارت‌هایی چون «چهره موثر فرهنگی هنری»، «خلاق و موفق» و «کارآفرین معتبر و باآبرو» در توصیف یکی از سرشناس‌ترین متهمان پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان بر شدت اعتراض‌ها و تعداد منتقدان افزود. انتقادها که اوج گرفت، برخی امضاکننده‌های نامه با هدف تبرئه خود یا توجیه کارشان به میدان آمدند. مهران احمدی، محسن تنابنده و روح‌الله حجازی از اساس امضا کردن نامه را انکار کردند و مهدی کرم‌پور هم گفت از چیزی خبر ندارد.

از سوی دیگر، کیانوش عیاری در یک پست اینستاگرامی در توجیه امضا کردن نامه آزادی موقت امامی از زندان نوشت: «این نامه صرفا با نیت انساندوستانه و با هدف فراهم شدن شرایط آزادی یکی از تهیه‌کنندگان سینما نوشته شده بود و ما هم مثل بقیه برای اینکه قدمی در راه کمک به یکی از هم‌صنفان خود برداریم، آن را امضا کردیم. نه ما در مقام قضاوت نشسته‌ایم نه کسانی که بدون هیچ سند و مدرک تنها بر اساس شنیده‌ها اصرار به گناهکار بودن وی دارند.»

همزمان، منیژه حکمت در چند موضع‌گیری علیه امضاکنندگان، نامه را برای سینمای ایران و امضاکنندگانش شرم‌آور دانست و یک منتقد سینما نوشت: «آن زمان که امامی منتقد شناخته‌شده این سینما را با ویلچر و عصا به دادگاه کشاند، نگران سلامتی‌اش نشدید؟ انسان‌دوست نبودید؟ رگ غیرت‌تان نجنبید؟»

در عکس مربوط به این گزارش سیدمحمد امامی را کنار سیدمحمدهادی رضوی، دیگر سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد» و یکی از متهمان اصلی پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان می‌بینید.
کد N2376175

وبگردی