آفتاب

حافظه جانبی سری جدید Xbox چگونه عمل می‌کند؟

حافظه جانبی سری جدید Xbox چگونه عمل می‌کند؟

مایکروسافت اخیرا برخی اطلاعات در مورد سری جدید کنسول‌های Xbox را منتشر کرد که شامل سرعت، فناوری‌های جدید و از همه مهم‌تر پشتیبانی از کارت‌ها حافظه جانبی ۱ ترابایتی است. مایکروسافت از یک کارت اختصاصی که با همکاری Seagat تولید شده است برای سری X، کنسول‌های خود استفاده می‌کند.

این کارت‌ها به سادگی در قسمت پشتی کنسول نصب شده و به سرعت حافظه آن را تا ۱ ترابایت افزایش می‌دهد. مایکروسافت از اتصالات و ارتباطات PCI Express ۴.۰ برای هر دو حافظه داخلی و جانبی استفاده می‌کند که از سرعت بالایی برای بازی‌های نسل بعد برخوردار است. همچنین بازی‌هایی که برای Xbox X طراحی شده‌اند باید بر روی این حافظه‌های داخلی یا جانبی اجرا شوند.

سخنگوی مایکروسافت می‌گوید: شما همچنان می‌توانید از حافظه‌های USB ۳.۱+ بر روی Xbox X استفاده کنید و می‌توان در سری‌های One, ۳۶۰ و OG به صورت مستقیم از روی هارد بازی را اجرا کرد. اما بازی‌های طراحی شده برای سری X نیاز به اجرا شدن بر روی حافظه داخلی یا کارت توسعه (Expansion Card) دارند.  

پس بنابراین اگر به دنبال افزایش فضای ذخیرهسازی در سری X هستید، به یک کارت توسعه دهنده (Expansion Card) نیز برای تمامی بازی‌های نسل جدید نیاز دارید. قیمت این کارت هنوز مشخص نیست. USB درایوهای خارجی در حال حاضر به اشکال مختلفی عرضه می‌شوند و اغلب از قیمت‌های پایینی برخوردار هستند.  

در حال حاضر این کارت‌ها فقط توسط کمپانی Seagate تولید می‌شود و مشخص نیست مایکروسافت تا چه زمانی می‌خواهد از یک واسطه سوم برای تولید این کارت‌های توسعه دهنده استفاده کند اما چیزی که مشخص است، هرچه تعداد ارائه دهنده این کارت‌ها افزایش یابد، رقابت بیشتر و در نتیجه قیمت کاهش می‌یابد و دور از انتظار نیست که Seagate تنها تولید کننده باقی نماند.  

این کارت توسعه دهنده جدید در زمینه NVME SSD ساخته شده که بهبود چشمگیری در زمان بارگذاری بازی به همراه دارد و می‌توان بهبود ۴۰ ثانیه‌ای و همچنین قابلیت از سرگیری مجدد چند بازی را به طور همزمان در این کارت مشاهده کرد.  

theverge.com


کد N2365720

وبگردی