آفتاب

ظریف و دبیر کل سازمان ملل درباره مبارزه ایران با کرونا تبادل نظر کردند

 ظریف و دبیر کل سازمان ملل درباره مبارزه ایران با کرونا تبادل نظر کردند

وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با آنتونیو گوترش در خصوص آخرین تحولات مربوط به مبارزه ایران با کرونا و موانع پیش روی ملت ایران در این راه رایزنی و تبادل نظر کرد.

به گزارش عصر جمعه اداره کل اطلاع رسانی و امر سخنگویی وزارت امور خارجه و به دنبال رایزنی‌های جهانی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مقابله با شیوع کرونا در ایران و جهان و پیرو نامه چند روز گذشته او به دبیرکل سازمان ملل متحد،  محمدجواد ظریف در گفتگویی تلفنی با آنتونیو گوترش در خصوص آخرین تحولات مربوط به مبارزه ایران با کرونا و موانع پیش روی ملت ایران در این راه، رایزنی و تبادل نظر کردند.


دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفت‌وگو ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت ایران بر لزوم رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران برای مبارزه با کرونا تاکید کرد.


وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن قدردانی از مواضع اعلام شده و کمک نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد بر لزوم برچیده شدن تحریم های غیر انسانی، ظالمانه، غیر قانونی و یکجانبه آمریکا ضد مردم ایران تاکید کرد.

ظریف در اولین ساعات سال نو با موتگی توشیمیتسو وزیر خارجه ژاپن گفت و گو و درخصوص آخرین تحولات مربوط به مبارزه ایران با کرونا و موانع پیش روی‌آن تبادل نظر کرد. مبارزه با کرونا و لغو تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا ضد مردم ایران محور اصلی این رایزنی بود.

گفت و گو با  چنگیز آیداربکف وزیر خارجه قرقیزستان و جوسپ بورل مسوول  سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیگر رایزنی‌های  امروز محمد جواد ظریف در خصوص مبارزه با کرونا بود.
کد N2363626

وبگردی