آفتاب

خاص‌ترین مقاصد جنوب شرق آسیا با آویسا

خاص‌ترین مقاصد جنوب شرق آسیا با آویسا

یکی از پرمسافرترین مناطق جهان، جنوب شرق آسیا و کشورهای آن است، از آن‌جا که اکثر قریب به اتفاق این کشورها به دریاها و اقیانوس‌ها راه دارند و آب و هوای استوایی بر آن‌ها حاکم است، توانسته‌اند به مقصدی جذاب تبدیل شوند اما در این میان برخی خاص‌ترند. آژانس آویسا ۲ مقصد ویژه در این منطقه را به شما معرفی خواهد کرد.

تور بالی؛ سواحل و جنگل‌های بکر و لوکس


تور بالی شهرتی مثال‌زدنی در میان مسیرهای گردشگری در جهان دارد. بسیاری این جزیره را با هتل‌ها و ویلاهای لوکس‌ش می‌شناسند و سفر به آن را برای مناسبت‌هایی نظیر ماه عسل خود در نظر می‌گیرند. مهم‌تر از لوکس بودن بالی و جاذبه‌های‌ش، بکر و دنج بودن آن است که می‌تواند برای مسافران جذاب و راضی‌کننده باشد.

شرایط تورهای بالی


برای رسیدن به بالی، به دو شکل متفاوت می‌توان عمل کرد. اول از طریق پروازهای لوکس مانند قطر و امارات به این جزیره رسید و دوم با هواپیمایی ماهان به کوالالامپور رفته و سپس به بالی سفر کرد. می‌توان گفت این دوشیوه، در برخی تاریخ‌ها تا ۵۰٪ با هم اختلاف قیمت دارند و انتخاب یکی از این روش‌ها، باید بر اساس بودجه و سلیقه انجام شود.

تورهای بالی به شکل معمول برای ۷ شب و ۸ روز برگزار می‌شوند که مسافران می‌توانند این مدت را به طور کامل در یک منطقه‌ی ساحلی یا جنگلی اقامت کنند یا آن که بخشی از آن را در منطقه‌ی ساحلی و بخشی دیگر را در منطقه‌ی جنگلی بگذرانند. در بسته‌هایی که پرواز ماهان به مقصد کوالالامپور برگزار می‌شود نیز این امکان وجود دارد که مسافران یک شب را در کوالالامپور بگذرانند و سپس به ایران بازگردند تا خستگی راه برگشت آن‌ها را آزار ندهد و همچنین گشتی در این شهر و خریدی هم داشته باشند. امکان فراهم کردن تورهای با مدت زمان بیشتر برای آژانس آویسا فراهم است اما باید دقت کنید که دیگر پرواز چارتری وجود ندارد و احتمال بالاتر بودن قیمت بلیت پروازها وجود داشته و همین می‌تواند قیمت تور بالی را تحت تأثیر قرار دهد.
خدمات بلیت رفت و برگشت به بالی، اقامت در هتل با صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، تور لیدر فارسی زبان، سیم کارت رایگان، بیمه مسافرتی از جمله مواردی‌ست که در تورهای بالی به مسافران عرضه می‌شود.

مناطق مناسب اقامت در تور بالی


به طور کلی می‌توان مناطق بالی را به دو بخش ساحلی و جنگلی تقسیم کرد. بخش جنگل‌های بکر آن که برای توریست‌ها بسیار جذاب است ابود نام دارد و در آن اقامتگاه‌های سوپرلوکس و دنجی ساخته شده است. پیشنهاد ما در آژانس آویسا آن است که چند شبی از اقامت خود را به این بخش از جزیره اختصاص دهید.
بخش‌های ساحلی هم به طور عام به سواحل شلوغ، پر امکانات و پر جنب و جوش مانند کوتا، سیمینیاک و چانگو و سواحل خلوت، دنج و امکانات لوکس مانند جیمباران، نوسا دوآ و اولواتو تقسیم می‌شوند. انتخاب از این میان‌بر اساس بودجه و سلیقه شکل خواهد گرفت.

تور ویتنام؛ عجیب‌ترین طبیعت منطقه و جهان


اما ویتنام یکی از خاص‌ترین و عجیب‌ترین مقاصد در جنوب شرق آسیاست. مناظر طبیعی این کشور آن‌چنان برجسته و چشم‌گیر هستند که حتی در این منطقه‌ی جهان هم انگشت‌نماست. تعداد چنین چشم‌اندازهایی در این کشور آن‌چنان بالاست که این کشور به سرزمین چشم‌اندازهای طبیعی شهرت یافته است. اما در سال‌های اخیر و با رشد گردشگری این کشور، امکانات فراوانی برای گردشگران فراهم شده است و آثار مدرن در کنار فرهنگ و تاریخ کهن این کشور، توانسته مسافران زیادی را از این مقصد راضی کند.

شرایط تورهای ویتنام


پرواز مستقیمی از این به مقصد ویتنام وجود ندارد پس یا باید از پروازهای خارجی مانند قطر، امارات و ترکیش برای رسیدن به شهرهای این کشور استفاده کرد یا آن که با پرواز کوالالامپور ماهان به مالزی رفته و از آن‌جا وابسته به مقصد انتخاب شده، به مقصد رسید. اگر چه چنین پروازی دردسرهای خود را دارد اما قیمت آن به شدن با گزینه‌های پرواز خارجی متفاوت است.
تورهای ویتنام مقاصد زیادی برای دیدن دارد و ترکیب‌های مختلف آن زمان‌های متفاوتی را به خود اختصاص می‌دهد. مدت زمان این تورها از ۵ شب تا ۱۱ شب متغیر است و حتی برای افرادی که برنامه‌ی اختصاصی نیاز داشته باشند، مدت زمان بیشتری هم قابل برنامه‌ریزی خواهد بود. با توجه به قیمت بالای پروازهای این مسیر و همچنین طولانی بودن مدت زمان پرواز، به نظر می‌رسد اقامتی کمتر از ۷ شب چندان منطقی نباشد و بهتر باشد شهرهای بیشتری را در این سفر بازدید کنید.

شهرهای قابل بازدید در تور ویتنام


ویتنام از شمال با چین هم‌مرز است. شهر هانوی در شمال این کشور به عنوان پایتخت این کشور، یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ویتنام است. آثار تاریخی، فرهنگی، مدرن و همچنین طبیعی فراوانی برای بازدید وجود دارد.
خلیج هالونگ در نزدیکی هانوی، یکی از خیره‌کننده‌ترین آثار تاریخی جهان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته است و کوه‌های پوشیده از درخت که از میان آب سر برآورده است و مسافران با کشتی کروز به دیدن آن می‌روند، می‌تواند یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بخش‌های سفر به این کشور باشد.
دانانگ در مرکز این کشور نیز دارای سواحلی کم‌نظیر در منطقه است. شن‌های سفید، آب‌های شفاف و موج‌های کوتاه و آفتابی بی‌نظیر، بهترین شرایط را برای سفری ساحلی فراهم می‌کند. مهم‌تر آن که این سواحل به شدن خلوت و دنج هستند و بسیار برای خانواده‌ها مناسبند.
در جنوب ویتنام نیز شهر هو شی مین که با نام تاریخی‌اش یعنی سایگون شناخته می‌شود قرار گرفته است و این شهر هم با آثار تاریخی، طبیعی و همچنین آسمان‌خراش‌های و مراکز خریدش مشهور است و می‌تواند برای بخشی از مسافران جذاب باشد. اگر شما هم به این ترکیب‌های متنوع در یک مقصد علاقمند شدید حتماً در میان گزینه‌های خود برای سفر تور ویتنام را هم قرار دهید.

منبع : ویرلن
کد N2361465

وبگردی