آفتاب

آموزش ساخت ویدیو با تیک توک (Tik Tok)

آموزش ساخت ویدیو با تیک توک (Tik Tok)

در دنیای امروز که شبکه‌های اجتماعی تقریباً برای همه در دسترس است، اپلیکیشن‌های سرگرم‌کننده زیادی وجود دارد که به صورت روزانه راه‌اندازی می‌شوند. یکی از آن‌ها تیک توک Tik Tok است.

برنامه تیک توک Tiktok چیست؟


در دنیای امروز که شبکه‌های اجتماعی تقریباً برای همه در دسترس است، اپلیکیشن‌های سرگرم‌کننده زیادی وجود دارد که به صورت روزانه راه‌اندازی می‌شوند.

یکی از آن‌ها تیک توک Tik Tok  است. این برنامه می‌تواند به راحتی برای ساخت ویدیو استفاده شود که حتی نیازی به حرفه‌ای بودن ندارد.

تیک توک Tik Tok متعلق به یک شرکت چینی ByteDance است که در سپتامبر سال 2016 با عنوان DouYin در چین راه‌اندازی شد و سپس یک سال بعد به عنوان TikTok وارد بازار شد. آمار نشان می‌دهد که حدوداً 500 میلیون جوان به تماشای ویدیو در تیک توک وسواس دارند. مزیت امنیتی تیک توک Tik tok این است که به محض ارسال پیام برای گیرنده، پیام از حافظه‌های سرور پاک می‌شود. به این ترتیب پیام فقط در تلفن فرستنده و گیرنده وجود دارد و هیچ اطلاعاتی در سرور باقی نمی‌ماند. علاوه براین برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران امکان خصوصی کردن پروفایل آنان وجود دارد. کاربران می‌توانند مانند تلگرام با مخاطبین خود چت خصوصی برقرار کنند.

آموزش نصب و استفاده از تیک توک  TikTok


تیک توک برنامه‌ای است که بیش از ۵۰ میلیون بار دانلود شده است. این برنامه می‌تواند ویدئوهای کوتاه را همراه با ملودی پس‌زمینه اشتراک‌گذاری کند.

ساخت حساب کاربری


تیک توک یک برنامه برای گوشی تلفن همراه است که هم در فروشگاه اندروید و هم در iOS  موجود است. برای ایجاد یک حساب کاربری در این برنامه می‌توانید از حساب فیس بوک، اینستاگرام، توییتر یا گوگل استفاده کنید.

در سایت ایده آل تک می‌توانید درباره چگونگی برگرداندن اکانت اینستاگرام و همچنین پاک کردن و غیر فعال کردن اینستاگرام خود بیشتر بخوانید.

نرم‌افزار Tik Tok را در اندروید باز کنید. نماد این اپلیکیشن یک مربع سیاه با علامت سفید موسیقی در منوی برنامه می‌باشد.

بر روی سه نقطه افقی در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، در اینجا می‌توانید حساب خود را به صورت خصوصی تنظیم کنید، یا مشخص کنید چه کسی می‌تواند ویدیوی شما را بارگیری کند و چه کسی می‌تواند نظر خود را ارسال کند.

نحوه ساخت گام به گام یک فیلم در تیک توک


در سمت چپ روی پروفایل کلیک کنید، وارد صفحه اصلی تولید ویدیو شوید.

• مرحله 1. بر روی دکمه "+" کلیک کنید. اگر اولین بار در تیک توک ویدیو می‌سازید، باید به TikTok اجازه دهید تا به دوربین دسترسی پیدا کند.

• مرحله 2. تایمر، سرعت، جلوه‌های ویژه، فیلترها، افکت‌ها را تنظیم کنید، دکمه قرمز را فشار دهید تا شروع به فیلمبرداری کند.

• مرحله 3. یک موسیقی را برای ویدیو انتخاب کنید. (برای مطالعه آموزش اضافه کردن آهنگ به تیک توک می‌توانید به سایت ایده‌آل مگ مراجعه کنید)

• مرحله 4. پس از اتمام فیلمبرداری، علامت قرمزرنگ را فشاردهید تا به صفحه ویرایش بروید.

• مرحله 5. به سمت راست بالا بروید، در اینجا می‌توانید موسیقی دیگری را انتخاب کنید و میزان صدا را تنظیم کنید.


• مرحله 6. یک فریم را به عنوان کاور انتخاب کنید و جلوه‌های ویژه دیگری را از طریق دو دکمه در گوشه پایین سمت چپ اضافه کنید.

توجه:

1. حداکثر زمان ضبط فیلم در تیک توک از 15 ثانیه به 60 ثانیه می‌باشد!  اگر نیاز به بارگذاری یک فیلم طولانی‌تر دارید، به جای ضبط فیلم با TikTok ، آن را با یک دوربین ضبط کنید.

2. یک ویژگی جدید تیک توک امکان اضافه کردن متن در ویدیو می‌باشد.

از ویدیوی دیگران لذت ببرید

این اپلیکیشن به صورت خودکار، شما را به صفحه مشاهده فیلم منتقل می‌کند. اگر فیلمی را دوست دارید، روی نماد قلب که در سمت راست است، ضربه بزنید.  همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی حباب مکالمه، وارد بخش نظرات شوید تا در مورد ویدیوی Tik Tok که مشاهده می‌کنید، نظر دهید.  

تیک توک فقط به گوشی موبایل محدود نمی‌شود. شما حتی می‌توانید فیلم‌ها را از لپ‌تاپ (ویندوز یا Mac) ویرایش کرده و در تیک توک و سایر سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی بارگذاری کنید.

نحوه ذخیره و ویرایش ویدیو در تیک توک  TikTok

خوشبختانه در تیک توک امکان ویرایش حرفه‌ای ویدیو وجود دارد. به پروفایل بروید. ویدئویی را که می‌خواهید ویرایش کنید انتخاب کنید. برای ذخیره ویدیو، روی آیکون Share در قسمت پایین سمت راست صفحه بزنید. از منوی Share to، گزینه Save را انتخاب کنید. چند دقیقه صبر کنید تا ویدیوی موردنظرتان در گالری گوشی ذخیره شود. دومین راه برای ذخیره ویدیو در سیستم‌عامل iOS اپلیکیشن Screen Recorder است. برای استفاده از این روش باید Screen Recorder روی گوشی‌تان نصب و فعال باشد. پس در منوی گوشی‌تان روی Settings ضربه بزنید. مطمئن شوید که Screen Recording در بخش Control Center فعال است. روی Screen Recording  ضربه بزنید تا از صفحه نمایش فیلمبرداری کند. حالا Tik tok را اجرا کنید و ویدیویی را که می‌خواهید ذخیره کنید را پلی نمایید. وقتی ویدیو به پایان رسید، به Control Center رفته و روی Stop بزنید. به این ترتیب می‌توانید ویدیوی ضبط شده را مشاهده نمایید.

برای ویرایش حرفه‌ای‌تر ویدیو می‌توانید از یک ویرایشگر ویدیو استفاده کنید و توسط این ویرایشگر، ویژگی‌های بسیاری مانند تنظیمات صدا، اضافه کردن لوگو و ... را انجام دهید.

ابزارهایی که نیاز خواهید داشت،

• کامپیوتر

• ویدیوی TikTok که می‌خواهید ویرایش کنید

• موسیقی، عکس یا کلیپ‌های ویدیویی و هر چیزی که می‌خواهید به ویدیوی اضافه کنید

• نرم‌افزار ویرایش ویدیو مثل Videopad

علت پخش نشدن ویدیوهای تیک توک

دلیل اصلی عدم پخش ویدیوهای تیک توک، برخی از اشکالات فنی است یا مانند سایر نرم‌افزارها، ممکن است لازم باشد برخی داده‌های غیرضروری یا حافظه کش که باعث دردسر برنامه شده است، پاک شوند. برای این کار، مراحل زیر را انجام دهید تا مشکل عدم نمایش ویدیو در تیک توک رفع شود.

• اول از همه ، " Settings" را باز کنید.

• سپس بر روی " Apps" کلیک کنید.

• برنامه تیک توک را پیدا کنید و بازش کنید.

• روی “Force Stop” ضربه بزنید.


• روی “Storage” کلیک کنید.

• سپس روی “Data Clear” ضربه بزنید.

بنابراین، برنامه تیک توک به حالتی که در زمان نصب بوده است برمی‌گردد. به “Permissions” بروید. در این مرحله مشکل برنامه باید برطرف شود. در صورت لزوم همین کار را برای «گالری / عکس» انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که برنامه TikTok به آخرین نسخه به روز شده است.

اگر موارد فوق کار نمی‌کند، ممکن است لازم باشد که گوشی موبایل را به حالت کارخانه برگردانید و ریست کنید.

رفع مشکل لاگین شدن تیک توک


راه حل 1. نام کاربری و رمز عبور را به درستی تایپ کنید.

راه حل 2. حافظه کش Play Services  را پاک کنید.

Services Framework گوگل،  داده‌ها را همگام‌سازی می‌کند و داده‌های دستگاه را ذخیره می‌کند. همچنین به عملکرد صحیح سیستم و برنامه‌های نصب شده کمک می‌کند.

• به Settings > Application Manager > All > Google Services Framework بروید و روی Force stop و سپس روی “Clear cache” ضربه بزنید.

• گوشی موبایل را دوباره راه‌اندازی کنید.
کد N2359972

وبگردی