آفتاب

هزینه تحصیل در اروپا

هزینه تحصیل در اروپا

هلند یکی از کشورهای زیبای اروپایی می باشد. مردم کشور هلند به زبان هلندی که بسیار به زبان آلمانی شباهت دارد صحبت می نمایند.

دانشجویان زیادی علاقمند به تحصیل در دانشگاه های هلند هستند از همین رو با اخذ ویزای تحصیلی هلند  به این کشور عزیمت می نمایند. و البته از جمله موارد مهمی که متقاضیان عزیمت به هلند به آن توجه میکنند، هزینه تحصیل و زندگی در این کشور است . در رابطه با هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور بایستی دانشجویان علاوه بر پرداخت شهریه های دانشگاه ، هزینه های مسکن ، حمل و نقل و هزینه های جانبی از جمله کتب و جزوات را نیز پرداخت نمایند. هزینه های زندگی دانشجویی در کشور هلند نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بالاتر است. هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در این کشور را بطور متوسط800 تا 1100 یورو در ماه تخمین زده اند . براساس مطالعاتی که برروی هزینه های زندگی دانشجویی در هلند انجام داده اند، 37% از هزینه ها را برای خرید وسایل خانگی، 15% برای شهریه دانشگاه و تنها 3% هزینه های حمل و نقل در این کشور در نظر گرفته اند. هزینه تحصیل در هلند بطور متوسط بعلاوه هزینه های کتاب و جزوات مورد نیاز دانشگاه 300-650 یورو در سال برآورد گردیده است. ناگفته نماند دانشجویان پس از پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور هلند بایستی هزینه های زندگی دانشجویی یکسال خود را به حساب بانکی دانشگاه انتخابی خود واریز نمایند. دانشگاه مورد نظر پس از اینکه دانشجو به خاک هلند وارد می شود این مقدار هزینه را بحساب دانشجو برمیگرداند. این هزینه بطور متوسط برابر با10350 یورو در برای یکسال می باشد.

آلمان یکی ثروتمندترین و اقتصادی ترین کشورهای اروپایی می باشد. افراد راه های زیادی را برای عزیمت به این کشور انتخاب می کنند که تحصیل یکی از آنهاست. در یک بررسی کلی دانشگاه های کشور آلمان را می توان به 2 دسته تقسیم کرد. دانشگاه های دولتی ویژگی رایگان بودن را دارند و در مقابل دانشگاه های خصوصی هزینه تحصیل دریافت می کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان می باشد و تنها دانشجویان مبلغی حدود 300 الی 400€ (یورو)، در ترم به این دانشگاه ها پرداخت می نمایند. این هزینه را دانشجویان بابت ثبت نام و خدماتی از جمله دریافت کارت دانشجویی و بیمه پرداخت می کنند و البته هزینه زندگی دانشجویی اعم از خوراک و پوشاک و اجاره خانه حدوداً 300 الی 600€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است. تحصیل در دانشگاه های خصوصی با پرداخت شهریه همراه است که عمدتا این شهریه رقم بالایی دارد . دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور آلمان مبلغی حدود 300€ (یورو) در هر ترم بابت ثبت نام و کارهای اداری به دانشگاه پرداخت می نمایند. دولت آلمان از دانشجویانی که پس از اتمام تحصیل خود در مقطع کارشناسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نموده اند هزینه ایی دریافت نمی ­کند. تنها دانشجویان هزینه کارت دانشجویی و هزینه ثبت نام را پرداخت می ­نمایند. دانشجویانی که مقطع کارشناسی خود را در سایر کشورها گذرانده اند، جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته شهریه ای معادل 5.000 تا 30.000€ (یورو) در سال باید پرداخت نمایند. از جمله هزینه تحصیل در آلمان یادگیری زبان آلمانی در این کشور است. اگرچه یادگیری زبان اجباری نیست، اما بدلیل مسائلی همچون استخدام در شرکت ها، برقراری ارتباط و از همه مهم تر دریافت اجازه سکونت در این کشور فرد احتیاج به یادگیری زبان آلمانی دارد.

کشور فرانسه توانسته در میان یکی از مهم‌ترین  اهداف تحصیلی ویژه دانشجویان بین‌المللی قرار بگیرد از جمله دلایلی که باعث محبوبیت تحصیل در این کشور می شود قرار گرفتن در میان رتبه بندی بهترین دانشگا‌‌ه‌های جهان است و همچنین یادگیری زبان شیرین و جذاب  فرانسوی توسط دانشجویان. مخارج و هزینه تحصیل در فرانسه نسبت به مقطع تحصیلی دارای تفاوت می باشد هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های عمومی فرانسه بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است. میانگین هزینه تحصیلی در مقطع لیسانس به میزان 190  یورو  برای هر سال تحصیلی است . هزینه تحصیلی در رشته‌‌های زیر مجوعه مهندسی بیشتر از دوره‌های دیگر است چیزی حدود  620 یورو برای هر  سال تحصیلی  می باشدو همچنین میانگین هزینه‌ تحصیلی در رشته‌‌های پزشکی به میزان 450 یورو در هر  سال تحصیلی است. میانگین هزینه تحصیلی در میان دوره‌‌های مختلف  فوق لیسانس به میزان 260  یورو می باشد  و برای  مقطع دکتری به میزان 360  یورو در سال می باشد . لازم به ذکر است که برای تحصیل نمودن  در دوره‌های تخصصی خاص متقاضی باید انتظار شهریه‌های بالاتری را  داشته باشد. میزان مخارج و هم چنین شهریه تحصیلی در دانشگاه‌های خصوصی این کشور  چیزی ما بین 1500 الی 2000 یورو در  هر سال تحصیلی  می باشد . قابل ذکر است هزینه‌ زندگی در فرانسه به شهر و محل سکونت و  نحوه و سبک زندگی کردن متقاضی بستگی دارد . موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.




کد N2359067

وبگردی