آفتاب

کوه کینابالو مالزی

کوه کینابالو مالزی

کوه کینابالو با یک پارک ملی وحشی و ناهموار به همین نام احاطه شده است ، در میان محدوده عظیم کراکر که بر خط افق بورنئو حاکم است ، به طرز چشمگیری به سمت آسمان می رود.

بلندترین کوه مجمع الجزایر مالایی که در 950،4 متر قرار دارد ، و برای کوهنوردان و صخره نوردان بسیار محبوب است. گفته می شود یکی از ساده ترین کوه های جهان برای قله نوردی است ، زیرا هیچ تجهیزات کوهنوردی یا مهارت های خاصی لازم نیست.


در حالی که کوهنوردی در اینجا Kota Kinabalu فقط در یک روز قابل انجام است ، اکثر مردم یک شب در Laban Rata اردو می زنند تا به سازگاری بپردازند ، سپس روز دیگر به راه خود ادامه دهند. در راه ، از میان مناظر مختلفی می گذرید که از چمنزارها و جنگل گرفته تا مراتع کوهستانی و صخره های برهنه لذت سفر شما به تور مالزی را چند برابر می کند.کوه کینابالو یکی از مکانهای بیولوژیکی مختلف در کره زمین است. با حدود 6000 گونه گیاهی و بیش از 300 نوع پرنده که بتوانید نگاهی اجمالی به آن بیندازید ، همیشه چیز جدیدی برای دیدن شما در پیاده روی وجود دارد.

هنگامی که شما در نهایت آن را به بالا می روید ، شما را به یکی از خیره کننده ترین دیدگاه های قابل تصور که کل Borneo دارد را پیش چشم شما نمایان می شود و ارزش این تلاش را در تور کوالالامپور درک خواهید کرد ، قدم زدن در قله کوه کینابالو مطمئناً یک تجربه به یاد ماندنی را رقم می زند. کوه کینابالو (Mount Kinabalu) از بهترین کوهستانهای  در ایالت کینابالو مالزی محسوب است. نزدیکترین راه به پارک ملی کینابالو از شهر کوالالامپور یا ایالت صباح است.


کوه کینابالو در یک مکان مشهور میراث جهانی پارک کینابالو قرار دارد. دوستداران طبیعت خوشحال خواهند شد که می توانند شاهد تنوع زیادی از گیاهان و جانوران موجود در کوه در ارتفاعات مختلف باشند.کوه کینابالو به همراه دیگر مناطق مرتفع کوه Crocker Range به دلیل تنوع زیستی بی نظیر گیاه شناسی و بیولوژیکی با گیاهان هیمالیا ، استرالیا و سرخپوستان و مالایی مشهور است.بررسی جدید گیاه شناسی کوهستان ، تخمین زده می شود 5000 تا 6000 گونه گیاهی (به جز خزه ها و سرخس) ، که بیش از همه از اروپا و آمریکای شمالی (به استثنای مناطق گرمسیری مکزیک) با هم ترکیب شده اند. بنابراین یکی از مهمترین مکانهای بیولوژیکی جهان است.کوه کینابالو با شکوه و ایستاده ، بالاترین کوه بین هیمالیا و گینه نو است. کوه کینابالو نام خود را از کلمه Kadazan ، Aki Nabalu" گرفته است و به معنی "مکان تکریم شده" است. این یکی از امن ترین و قابل فتح ترین قله های جهان است - به شرط آنکه از نظر جسمی سالم باشید.

کوه کینابالو (Gunung Kinabalu) چشمگیرترین ویژگی در صباح و بلندترین قله بین هیمالیا و گینه نو است. کوه Kinabalu با ارتفاع (13435 فوت) ، از کیفیت جادویی برخوردار است که هم قابل توصیف و غیرقابل باور است. قله های گرانیتی دائماً در ابرهای ابری پوشیده شده اند و در بعضی مواقع طی یک روز واضح ، این قله حاشیه های حک شده از یخچال های طبیعی را نشان می دهد که از گنبد گرانیتی صاف برخاسته است.

فلسفه نام کوه کینابالو

کوه کینابالو اگرچه جوان است ، کانون اصلی پارک کینابالو و افسانه های مردم KadazanDusun ، بزرگترین گروه قومی صباح است. KadazanDunsun بر این باورند که کوه محل استراحت مقدس ارواح اجدادشان است. کوه کینابالو نام خود را از کلمه کادازان "Aki Nabalu" گرفته است و به معنی "مکان تکریم شده" است. بسیاری از داستان های عامیانه و داستان ها وجود دارد که داستان های چگونگی نام کینابالو را نشان می دهد.


قبیله اسرارآمیز KadazanDusun معتقد است که ارواح در بالای کوه ساکن هستند. براساس یک فرهنگ عامه دیگر ، نام کینابالو در واقع به معنی "سینا بالو" بوده است. "سینا بالو" به "بیوه چینی" ترجمه می شود. افسانه داستانی از یک شاهزاده چینی را می گوید که در جستجوی یک مروارید عظیم که توسط یک اژدها وحشی محافظت می شود ، از کوه صعود می کند. وی پس از فتح موفقیت آمیز خود ، با زنی کادازان ازدواج میکند که خیلی زود وی را برای بازگشت به چین رها میکند. همسر دلسوز وی در کوهستان سرگردان شد تا عزاداری کند و در نهایت وی به سنگ تبدیل شد.

کوهنوردی راحت:

از بالاترین نقطه کوه (قله پایین) توسط هر شخصی که دارای آمادگی معقول است می توان به راحتی دسترسی داشت و نیازی به صعود فنی ندارد. این جاده با مسیر 8.8 کیلومتری از بالا به جایی می رود که این دنباله در امتداد قسمت جنوبی کوه از بالای خط الراس Tenompok می گذرد. اکثر کوهنوردان با اقامت یک شبه در کلبه های پانالابن دو روز طول می کشند تا از کوه و کینابالو بالا و پایین بروند.




کد N2356412

وبگردی