آفتاب

شمخانی: اقدام ملت و دولت عراق برای اخراج اشغالگران شایسته قدردانی است

شمخانی: اقدام ملت و دولت عراق برای اخراج اشغالگران شایسته قدردانی است

دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز یکشنبه در بغداد گفت که اقدام دولت، مجلس و ملت عراق که با حضور میلیونی خود خواسته عموم منطقه در اخراج نیروهای آمریکایی را مطرح کردند، شایسته قدردانی ویژه است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شمخانی پس از دیدار با «فالح فیاض» در نشست خبری با تاکید بر این که صهیونیست ها ضد ثبات و امنیت منطقه ای هستند،‌ افزود: امیدواریم روزی فرا برسد در منطقه‌ای که زیست می کنیم اثری از صهیونیست ها نباشد.

وی افزود که‌ جمهوری اسلامی ایران همواره برای کشور عراق ثبات و آرامش آرزو داشته و عراق می تواند بدون شک در آینده نزدیک در مسائل منطقه ای و جهانی ایفای نقش کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران افزود که از سال ۲۰۰۳ تاکنون روز به روز میزان همکاری، همفکری، مشارکت و مساعدت بین دولت و ملت های ایران و عراق در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بهداشتی و درمانی گسترده تر شده است.

شمخانی یادآور شد که در دیدار با  «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق در مورد مسائل مختلف امنیتی، منطقه ای و نقش مهم عراق در این حوزه ها گفت و گو و رایزنی شد.

به گزاری ایرنا، فالح فیاض مشاور امنیت ملی عراق نیز در این نشست خبری گفت که کشورش به همکاری با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها اهمیت می دهد و خواستار توسعه همکاری ها در همه بخش ها است.

وی افزود: ملت و دولت عراق کمک های جمهوری اسلامی ایران را در شکست داعش فراموش نمی کند.

فیاض گفت: ملت عراق با وجود مشکلات و سختی های بسیار با صبر و شکیبایی مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت.

مشاور امنیت ملی عراق از سفر دریادار شمخانی به کشورش و دیدار با وی ابراز خوشحالی و قدردانی کرد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران شنبه شب در رأس هیأتی عالی‌رتبه سیاسی- امنیتی برای انجام یک سفر دو روزه وارد بغداد شد.

دریابان «علی شمخانی» پیش از این در گفت وگو با ایرنا در بغداد خاطر نشان کرد که در این سفر با مقامات عراقی و رهبران سیاسی از همه طیف های شیعه، اهل سنت و کُرد اوضاع سیاسی، امنیتی و توسعه روابط را بحث و گفت وگو خواهد کرد.

وی اضافه کرد که با رییس جمهوری، نخست وزیری، رییس مجلس و رهبران سیاسی این کشور پاره ای پرونده های عام و خاص را بحث و بررسی خواهد کرد.
کد N2355204

وبگردی