آفتاب

زمان برگزاری جشنواره کن تغییر نمی‌کند

زمان برگزاری جشنواره کن تغییر نمی‌کند

مسئولان جشنواره فیلم کن اعلام کردند این رویداد سینمایی و بازار فیلم کن بدون تغییر و در تاریخ مقرر برگزار می‌شود.

ایرنا: به گزارش اسکرین، در پی شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله فرانسه، زمزمه‌های فراوانی درباره احتمال تغییر در تاریخ برگزاری جشنواره کن مطرح شده بود اما امروز سخنگوی این رویداد سینمایی به صورت رسمی اعلام کرد تغییری در تاریخ برگزاری جشنواره و بازار فیلم کن ایجاد نخواهد شد.


هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۲ تا ۲۳ می (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) در شهر کن در کشور فرانسه برگزار می‌شود.


پیش از این MipTV که بازار محصولات تلویزیونی کن است و همچنین سومین دوره جشنواره سریال‌های تلویزیونی (CannesSeries) به سبب شیوع ویروس کرونا، تاریخ برگزاری خود را به زمان دیگری در آینده موکول کردند.


بیماری کرونا در اروپا از ایتالیا شایع شد. طبق جدیدترین آمار، تعداد مرگ ناشی از این بیماری در ایتالیا به ۱۴۸ نفر رسیده است و در مجموع ۳ هزار و ۸۰۰ تن در این کشور مبتلا شده اند.


چندی پیش بود که مسئولان شهر ووهان چین از شیوع ویروسی موسوم به کرونا در این شهر خبر دادند که اندک اندک به بیش از ۷۰ کشور در سراسر جهان از جمله ایران سرایت کرد.


مقام های چین که با برخی اعتراض ها در داخل مواجه شده اند، نگران خطر بازگشت دوباره ویروس به این کشور با ورود مسافران خارجی هستند.


در مجموع، بیش از ۹۸ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و آمار مرگ و میر به ۳ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.


ویروس کرونا هر روز کشورهای جدیدی را آلوده می کند. حتی کشور پادشاهی بوتان در کوه های هیمالیا اولین مورد از ابتلا به کرونا را گزارش داده است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، در چند هفته گذشته ماسک ها، مواد ضد عفونی کننده، دستکش و وسایل محافظ در کشورهای مختلف به کالاهای کمیاب تبدیل شده است و بسیاری از کشورها دستورالعمل ممنوعیت صادرات تجهیزات پزشکی را صادر کرده اند.


قاره سیاه نیز از این ویروس در امان نمانده است به طوری که ۱۶ نفر از اعضای یک خانواده در الجزایر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.


این ویروس که به «کووید-۱۹» معروف است براساس پیش بینی ها تقریبا از اول فوریه (۱۱ بهمن) به تدریج مرزهای جغرافیایی را درنوردید و به کشورهای بسیاری سرایت کرد.
کد N2354217

وبگردی