آفتاب

بهترین مقاصد سفر در تابستان

بهترین مقاصد سفر در تابستان

وقتی درباره فصل سفر صحبت می کنیم در واقع علاوه بر جاذبه های دیدنی مقصد شرایط جوی و دمای هوای آن هم برای ما مهم است. به همین خاطر بیشتر گردشگران در فصل تابستان به دنبال شهری می گردند که از آب و هوای خنک برخوردار باشد.

بازدید از جاذبه های مقصد در گرمای شدید و با رطوبت زیاد و زیر نور مستقیم آفتاب احتمالا فرصت لذت بردن از سفر را از شما خواهد گرفت. در ادامه چند مقصد خوش آب و هوا در فصل تابستان را معرفی خواهیم کرد.

تبریز بهترین مقصد گردشگران در تابستان


تبریز شهری در شمال غرب ایران است که جای در قلب تاریخ این سرزمین دارد و برای سال ها دژ مستحکم در برابر حملات لشکر روس و عثمانی بوده. برجای ماندن تبریز حاصل جانفشانی هایی است که مردم این سرزمین در برابر متجاوزین از خود نشان دادند و حاصل آن امروز در قالب خانه های تاریخی و بنا های بر جای مانده است که همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

منطقه حفاظت شده سهند در جنوب و منطقه حفاظت شده میشو داغی در شمال تبریزقرار دارند به همین خاطر تبریز یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان می باشد که دارای آب و هوای مطبوعی می باشد. میانگین دمای تبریز در گرم ترین ماه سال یعنی تیرماه 25 درجه سانتیگراد است و میانگین سالانه دما تبریز 12 درجه سانتیگراد می باشد.

تبریز به خاطر شیرینی های خاصی که دارد بسیار معروف است. قرابیه یکی از شیرینی های خوشمزه تبریز است که در سه نوع بادامی، پسته ای و نارگیلی پخته می شود و می توانید با چای آن را بخورید. شیرنی نوقا یا لوکا که در انواع وانیلی، کاکائویی و شکلاتی تهیه می شود و شیرنی اریس، شیرینی لوز و البته باقلوا نیز از انواع دیگر شیرینی های تبریز هستند. اگر مسافر تبریز هستید حتما از این شیرینی ها تهیه کنید.

از دیدنی های شهر تبریز می توان اشاره کرد به عمارت شهرداری تبریز، ربع رشیدی، ارگ علیشاه، برج خلعت پوشان، پل آجی چای، مسجد کبود، بازار تبریز و همچنین مقبره الشعرای تبریز و خانه های تاریخی که اکثرا در محدوده عمارت شهر داری قرار دارند.

اگر مسافر تبریز هستید می توانید رزرو هتل تبریز را به تخفیف از طریق سایت رزرواسیون آریا رزرو نمایید.


سرعین مقصدی برای علاقه مندان به چشمه های آب گرم


سرعین در منطقه ای کوهستانی در شمال غرب ایران قرار دارد که در فصل تابستان دارای آب و هوا مطلوبی می باشد. متوسط درجه حرارت سالانه سرعین در حدود هفت درجه سانتی‌گراد است به همین خاطر می توانید سرعین را به عنوان یکی از مقاصد سفر در تابستان انتخاب کنید. فاصله سرعین تا اردبیل با خوردو 31 کیلومتر است که این مسیر در 40 دقیقه طی می شود.

وجود کوهستان سبلان در غرب این شهرستان، در اعتدال هوای آن نقش عمده‌ای دارد و آب‌های جاری شده از این کوهستان سبب آبادی منطقه شده است. آثار فرعی آتشفشان سبلان به صورت چشمه‌های معدنی آب گرم سرعین و سردابه ظاهر شده و مورد استقبال انبوه مسافران قرار گرفته است.

مجتمع آبدرمانی سبلان را می توان به عنوان بزرگ ترین مجتمع آب گرم در ایران و در مقیاسی بزرگ تر در خاورمیانه به حساب آورد. این مجتمع دارای ۲ طبقه برای خانم ها و آقایان است و به همین خاطر می تواند هم زمان به خانم ها و آقایان ارائه ی خدمت نماید.

مجتمع آب درمانی دره لرسویی مجتمعی با امکانات مدرن است که نامش در بین آب گرم های محبوب سرعین قرار دارد. آب گرم مجتمع لرسویی برای درمان امراضی مثل رماتیسم مفصلی، نشانه های بیماری های عصبی، دیسک کمر، بیماری های پوستی و ناراحتی های مرتبط با گردن به کار می رود. اگر علاقه مند به استفاده از آب گرم این مجتمع هستید توجه داشته باشید که سانس حضور خانم ها و آقایان در این مجموعه یکسان نیست.

یکی از قدیمی ترین آب گرم های سرعین مجموعه آب گرم گاومیش گلی است که نامش همیشه در بین جاذبه های دیدنی سرعین به چشم می خورد. این مجموعه رو باز است و همه ی امکانات آن به شکل سنتی می باشد. ساعت حضور آقایان در این مجموعه از ساعت ۲ بعداز ظهر تا ۲ بعد از نیمه شب است و ساعت حضور خانم ها از ۶ صبح تا ۱ بعد از ظهر است.

با توجه به حجم زیاد مسافر در سرعین به خصوص در فصل تابستان بهتر است قبل از شروع سفر برای رزرو هتل در سرعین اقدام نمایید. شما می توانید از طریق رزرواسیون آریا با بهترین قیمت هتل های سرعین را رزرو نمایید.


ارومیه سرزمین همیشه یخبندان


ارومیه یکی از شهر های شمال غرب ایران است که در کنار دریاچه ارومیه و در مرز با کشور ترکیه قرار دارد. به همین خاطر کنسول گری ترکیه در این شهر دایر می باشد. تقریبا از ابتدای پاییز تا فروردین هر سال در بیشتر روز ها شهر ارومیه یخبندان است. متوسط دمای هوای سالانه ارومیه 9 درجه سانتیگراد می باشد.

ارومیه به دارالنشاط، پاریس ایران، شهر آب، شهر ادیان، مذاهب و اقوام معروف است. به همین خاطر شما جاذبه های دیدنی متنوعی در ارومیه خواهید دید.

اگر ارومیه را به عنوان مقصد سفر در تابستان انتخاب کرده اید می توانید هتل های ارومیه را با تخفیف از طریق سامانه رزرواسیون آریا رزرو نمایید.

از غذا های سنتی ارومیه می توان به دلمه برگ مو، کوفته، یتیمچه و آش کشک، عیران و آماج اشاره کرد.

نقل مهمترین سوغات ارومیه است که در انواع بیدمشکی، زعفرانی، پسته ای و بادامی ارائه می شود. با این حال نقل بیدمشک معروف ترین نوع نقل درارومیه است.
کد N2347829

وبگردی