آفتاب

موتورهای گیربکس و گیرلس در تعمیر و سرویس آسانسور

موتورهای گیربکس و گیرلس در تعمیر و سرویس آسانسور

امروزه آسانسورها در بسیاری از ساختمان‎ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت و با استفاده از آنها جابجایی در بین طبقات برای افرادی که در ساختمان‎هایی با چند طبقه در حال زندگی هستند بسیار آسان شده است.

در کشورمان انواع مختلفی آسانسور با استفاده از تکنولوژی‎های متفاوتی توسط شرکت‎های مختلفی طراحی و راه‎اندازی می‎شود. این شرکت‎ها علاوه بر نصب و راه‎اندازی این نوع سرویس‎ها خدمات تعمیر آسانسور و تعمیر و نگهداری آسانسور را با استفاده از سرویس‎کار آسانسور که از تجربه و تخصص فنی مناسبی برخوردار هستند نیز ارائه می‎کنند.


در صورتیکه بخواهیم به تاریخچه این فناوری و تغییراتی و پیشرفت‎هایی که در طی سالهای متمادی در این صنعت رخ داده است بپردازیم می‎توان دید که آسانسورهایی که از تکنولوژی گیرلس یا همان ام آر ال بهره می‎بردند در اواخر قرن گذشته یعنی اوخر سال 1998 وارد بازار جهانی شده است.

بسیاری از شرکت‎ها به نصب و راه‎اندازی این نوع آسانسورها مشغول بودند و در کنار این کار خدمات سرویس آسانسور و تعمیر آسانسور را از طریق استفاده از سرویس‎کار آسانسور که از تجربه کافی برای انجام این نوع کارها برخوردار بود ارائه می‎کردند. این نوع آسانسورها که از فناوری گیرلس استفاده می‎کردند توسط شرکت شیندلر به بازار جهانی معرفی شده بود که مورد استقبال بسیاری از شرکت‎های فعال در این زمینه قرار گرفت و بسیاری از آنها در فعالیت‎های خود از این نوع آسانسور استفاده می‎کردند.

این شرکت‎ها در تعمیر و نگهداری آسانسور و ارائه سرویس آسانسور نیز فعالیت داشتند و با استفاده از سرویس‎کار آسانسور حرفه‎ای به رفع مشکلات پیش آمده در این زمینه می‎پرداختند. تعمیر آسانسور یکی از مهمترین خدماتی بود که توسط این شرکت‎ها بعد از نصب آسانسور به مشتریان ارائه می‎شد. از آسانسورهای گیرلس بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می‎شده. بعد گذشت سالها از ارائه این نوع آسانسور به بازار به تعدادی محدود و با هزینه‎ای تقریبا دوبرابر این نوع آسانسور وارد ایران شد و برخی از شرکت‎های فعال در صنعت آسانسور به نصب این نوع آسانسور مشغول شدند و بعد از نصب آن خدماتی در خصوص تعمیر و نگهداری آسانسور و سرویس آسانسور به مشتریان ارائه می‎کردند.

گونه‎های مختلف آسانسور و اجزای آنها


در صورتیکه در استفاده از این نوع وسیله دچار مشکل شدید می‎توانید از خدمات تعمیرات آسانسور شرق تهران استفاده کنید و در کوتاه‎ترین زمان مشکل شما برطرف می‎شود. امروزه داشتن آسانسور یک مزیت برای ساختمان‎ها خواهد بود و ساختمان‎هایی که از این وسیله عاری می‎باشند با اقبال کمی برای فروش برخوردار خواهند بود.

آسانسور در داشتن اجزایی چون کابین و حرکت به شکلی عمودی به کونه‎ای یکسان خواهند بود و دلیلی که سبب می‎شود این آسانسورها با هم تفاوت داشته باشند موتورهای استفاده شده در آنها می‎باشد. تعمیرات آسانسور شرق تهران با داشتن تجربه و تخصص در تعمیر و نگهداری انواع مختلف آسانسور در صورت بروز مشکل می‎تواند شما را در رفع آن یاری کند. در ساخت انواع مختلف آسانسور از موتورهای کششی، هیدرولیکی، وینچی و مغناطیسی استفاده خواهد شد که در ادامه به معرفی هرکدام از آنها خواهیم پرداخت.

آسانسورهای کششی


نیروی محرکه در این نوع آسانسورها با استفاده از موتورهای الکتریکی ایجاد می‎شود در بالای چاه آسانسور قرار گرفته می‎شود. در این نوع موتورها فلکه‎ای وجود دارد که محل قرار گرفتن کابل‎هایی است که یک سر آنها به کابین و سر دیگر آن به وزنه‎های تعادل متصل می‎شود. در صورت بروز هرگونه مشکل در استفاده از این نوع آسانسور می‎توانید از تعمیرات آسانسور شرق تهران یاری بطلبید.

برای توازن در این نوع آسانسورها از وزنه‎هایی از جنس جودن و یا بتن استفاده خواهد شد. وزن این وزنه‎ها باید به اندازه وزن کابین به اضافه نصف وزن ظرفیت کابین باشد. در صورتیکه قصد انجام تعمیر در این نوع آسانسورها را دارید می‎توانید از خدمات تعمیر آسانسور شرق تهران بهره‎مند شوید. برای مشخص کردن ظرفیت یک آسانسور میانگین وزن 75 کیلوگرم را برای هر شخص در نظر خواهند گرفت.


بازسازی و تعمیر آسانسور چه مزایایی دارد؟


اگر نمی دانید که چرا باید برای تعمیر و بازسازی آسانسور خود اقدام کنید، باید بدانید که سرویس آسانسور مزایای زیر را به دنبال دارد:

• نوسازی و بازسازی آسانسور باعث کاهش هزینه های تعمیر موتور آسانسور و تعمیر کابین آسانسور می شود.

• با بازسازی آسانسور، استفاده از آسانسور راحت تر و بهتر می شود.

• در هنگام تعمیر و بازسازی اسانسور می توان تمام اجزای فرسوده و قدیمی را با تجهیزات جدید جایگزین کرد.

• بعد از بازسازی و نوسازی آسانسور، میزان امنیت افراد در آسانسور بسیار بیشتر می شود.

• در هنگام بازسازی آسانسور، می توان امکانات جدید مانند سیستم برق اضطراری و… را به تجهیزات آسانسور اضافه کرد که این موضوع باعث مجهزتر شدن آسانسور خواهد شد.

• بازسازی آسانسور باعث کاهش مصرف انرژی می شود و باعث می شود هزینه برق ساختمان و پول شارژ کمتر شود.

آشنایی با آسانسور و انواع آن و لازم بکار گرفته در تعمیر آسانسور غرب تهران


این وسیله نقلیه که تنها به صورت عمودی حرکت می‎کند برای انجام حرکت خود از موتورهای مخصوصی استفاده می‎کند که به طور خاص برای این موضوع ساخته و طراحی شده‎اند. همانطور که مشاهده می‎کنید امروزه تعداد ساختمان‎های چند طبقه رو به افزایش می‎باشد و همین موضوع سبب شده تا نیاز به وجود آسانسور بیش از پیش احساس شود. این احساس ضرورت به قدری ملموس و حیاتی خواهد بود که ساختمان‎های بدون آسانسور از اقبال کمتری برای به فروش رسیدن برخوردار هستند. در بعضی مواقع ممکن است آسانسور به درستی کار نکند و دچار مشکل شود در این صورت تعمیر و تعمیر آسانسور غرب تهران می‎تواند شما را در رفع مشکلات بوجود آمده یاری کند.

گاها دیده می‎شود که در ساختمان‎های دو طبقه نیز برای افزایش راحتی و زیبایی بیشتر و در واقع لوگس‎تر کردن ساختمان از آسانسور استفاده می‎شود. در فرهنگ لغت به زبان فارسی تعریفی که از این وسیله نقلیه ارائه شده است به شکل زیر خواهد بود: اتاقک متحرکی که بوسیله آن از طبقه ‎ای به طبقات بالا روند و یا از طبقه بالا به پائین فرود آیند بالابر، آسان‎بر نامیده می‎شود. در صورتیکه با هرگونه مشکل در این نوع وسیله برخورد کردید می‎توانید از تعمیر آسانسور غرب تهران مشکل خود را در میان بگذلرید تا در اولین فرصت به یاری شما بیایند.

کلمه آسانسور که امروزه در زبان فارسی وجود دارد در بین افراد جامعه بسیار رایج می‎باشد از زبان فرانسوی وارد فرهنگ لغات فارسی شده است که فرهنگستان لغت در ابتدا کلمه بالابر را به جای این کلمه ارائه کرد و در مرحله دوم کلمه آسانبر توسط این فرهنگستان ارائه شد و جایگزین کلمه آسانسور در فرهنگ لغت شد. در مواقعی به دلیل استفاده زیاد و همچنین افزایشطول عمر آسانسور ممکن است دچار مشکلاتی شود که افراد دیگر قادر به استفاده از این وسیله نخواهند بود در صورت وقوع همچین اتفاقی تعمیر و نگهداری سانسور غرب تهران می‎تواند در عیب‎یابی و همچنین تعمیر آسانسور به کمک شما بیاید و خدمات آنها که توسط متخصصان در این زمینه ارائه می‎شود می‎تواند مشکل شما را در کمترین زمان رفع کند.

امروزه از کلمه بالابر برای معرفی وسیله‎هایی استفاده خوهد شد که از آنها برای حمل با و نفر در ساختمان سازی و یا در خطوط تولید استفاده می‎شود بکار برده خواهد شد. علاوه‎بر این موضوع امروزه افراد بسیار کمی هستند که از کلمه آسانبر استفاده می‎کنند. در صورت هرگونه مشکل تعمیر و نگهداری آسانسور می‎تواند در این زمینه به ارائه خدمات مربوطه بپردازد.

تاریخچه این وسیله

در زمانهای گذشته افراد برای بالا گشیدن مصالح و یا افراد از طناب و یک اتاقک استفاده می‎کردند اما اولین قدمی که برای ایمن‎سازس این نوع وسیله برداشته شد توسط یک مکانیک آمریکایی صورت گرفت. این شخص که الیشا اوتیس نام داشت در طراحی بالابر خود از یک چرخ دنده استفاده کرده بود که پس از پاره شدن طناب بعد از مدت کوتاهی سبب متوقف شدن بالابر و مانع سقوط آن می‎شد. امروزه نیز در طراحی آسانسورها از این قابلیت استفاده می‎شود که جلوی خسارات ناشی از سقوط کابین را تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد. برای بررسی عملکرد درست این بخش مهم در آسانسور می‎توانید از تعمیر آسانسور غرب تهران یاری بخواهید. تعمیر و نگهداری آسانسور غرب تهران با بررسی همه جانبه آسانسور و رفع موارد موجود می‎توانند در افزایش کارایی و امنیت این وسیله نقلیه پرکاربرد موثر واقع شود.


موتورهایی که با استفاده از نیروی کششی و با برق کار می‎کنند به نوع کلی تقسیم می‎شوند که در بازار ایران نیز از آنها استفاده می‎شود. یکی از این نوع موتورهای گیربکس می‎باشند که در ادامه به ارائه جزئیات بیشتری در رابطه با این نوع موتورها که در بسیاری از آسانسورهای نصب شده در کشورمان توسط شرکت‎های فعال در این زمینه بکار رفته است خواهیم پرداخت.

گیربکس را می‎توان ماشینی دانست که برای انتقال نیروی مکانیکی از یک مولد توان به یک مصرف کننده و همچنین برآورده کردن گشتاور مورد نیاز و سرعت دورانی مورد نیاز مصرف کننده به کار گرفته می‎شود. از این مکانیزم در بسیاری از موتورهای آسانسوری که در کشورمان راه‎اندازی شده است استفاده شده است و شرکت‎های بسیاری این نوع موتور را برای بکار گیری آسانسور در ساختمان‎های چند طبقه پیشنهاد می‎کنند. گیربکس را در واقع می‎توان وسیله‎ای دانست که در بین منبع نیرو و مصرف کننده قرار خواهد گرفت و وظیفه انتقال نیروی مکانیکی بین منبع نیرو  و مصرف کننده را دارد.

با استفاده از این نوع فناوری می‎توان میان منبع نیرو و مصرف کننده نیرو یک تعادل را برقرار کرد. موتورهای گیربکسی فراوانی در بازار وجود دارد که از هرکدام از آنها در زمینه‎های مختلفی می‎توان استفاده کرد و از قدرت ایجاد شده توسط آنها در فعالیت‎های مختلف استفاده کرد. در ادامه به معرفی برخی از مدل‎های موتورهای گیربکس‎دار که در بازار کشورمان وجود دارند و می‎توان به آنها دسترسی داشت خواهیم پرداخت.

منبع: آقای آسانسور
کد N2340900

وبگردی