آفتاب

نگاهی به جدیدترین سبک‌های مبل راحتی در دکوراسیون مدرن منزل

نگاهی به جدیدترین سبک‌های مبل راحتی در دکوراسیون مدرن منزل

مبل راحتی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در فضای داخلی اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر این نوع مبل به درستی با تم رنگی درست و بر اساس سبکی که در منزل دنبال می‌شود تهیه شود بدون تردید زیباترین چیدمان از آن شما است. مبل‌های راحتی به صورت یو شکل، مبل ال، نیم ست و ست‌های هفت نفره و نه نفره در بازار موجود هستند. برای خرید مبل راحتی بهتر است با رایج‌ترین و شیک‌ترین انواع مبل راحتی آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم انواع مبل راحتی را خدمت شما معرفی کنیم.




انواع جدید و زیبای مبل راحتی


مبل راحتی سبک اتاق را به خوبی تغییر می‌دهد و به آن زیبایی می‌بخشد. تصمیم‌گیری در مورد این که کدام نوع مبل راحتی با فضای شما هماهنگ است بسیار سخت است. اولین و مهم‌ترین فاکتوری که شما باید به هنگام خرید مبل راحتی، آن را در نظر بگیرید، نرمی و البته سبک و شکل آن است. زیبایی، طول عمر و عملکرد بالا از ویژگی‎های بعدی مبل مناسب می‌باشد. بهتر است از قبل در مورد فضا و نیازهای خودتان فکر کنید تا بتوانید عاقلانه تصمیم‎ بگیرید. در این مقاله ما چند مورد از انواع مبل راحتی را بیان می‌کنیم.

مبل راحتی مدرن میان سده (Mid-Century)
این نوع مبل با داشتن یک شکل تمیز، مستطیل شکل، کوسن‌های پشتی و صندلی و پایه‌های چوبی که مشخص است، اگر به سادگی در عین زیبایی اعتقاد داشته باشید، گزینه‌ی ایده‌آلی است. مبل‌های مدرن میان سده همیشه دارای پاهای بلند هستند، بنابراین مرتفع به نظر می‌رسد. این مبل تداعی یک محیط مربعی و متقارن ساده است. این نوع مبل‌ها دارای حداقل انحنای سطح بازو را داشته هستند. مبل سبک میانه قرن از مواد با دوام ساخته شده است. این مبل کاملا مناسب فضای داخلی مینیمالیستی و معاصر خواهد بود.

مبل ال شکل (L-shape)
مبل طراحی جدید و مدرن مبلمان راحتی است که برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. این مبل به خوبی گوشه‌های خونه را پر کرده و مرکز اتاق را خالی نگه می‌دارد. به این ترتیب بهترین استفاده را از فضای کوچک شما داشته و اتاق شما را بزرگتر نشان می‌دهد. سعی کنید به هنگام خرید مبل ال برای اتاق‌های کوچک، مدل‌هایی با دسته‌های ساده و ظریف انتخاب کنید تا فضای زیادی را اشغال نکنند.

مبل نیمکتی (Daybed)
مدل دیگری از مبل‌های راحتی است که به مبل بدون قسمت پشتی و گاها دسته‌های کناری گفته می‌شود. این مبل هم در طول روز به عنوان نیمکت و هم در شب به عنوان تخت‌خواب برای خوابیدن قابل استفاده است. یکی از کاربردهای اصلی به کار بردن این مبل، ایجاد یک فضای اختصاصی در کنار نشیمن یا پذیرایی است. به طور مثال فضایی برای مطالعه یا استراحت کردن. به طور کلی می توان گفت که یک فضای خصوصی تر در کنار مبلمان ها و سایر وسایل در نشیمن یا پذیرایی به وجود می‌آورد.

مبل شزلون راحتی (Chaise)
مبل شزلون در واقع یک مبل راحتی در قالب صندلی می‌باشد که به اندازه کافی بلند است تا بتوان پاها را روی آن قرار داده و به راحتی استراحت کرد. این مبل تقریبا شبیه به یک کالسکه است و در یک طرف دارای بازو است.

مبل دکو (deco)
مبل مدل دکو با الهام از هنر دکو طراحی شده است. این مبل با طراحی ساده ولی بسیار راحت خود می‌تواند فضای نشین دنج و نرمی را برای شما ایجاد کند. شکل هندسی، پیچ‌خوردگی و خطوط صاف از ویژگی‎های ظاهری این مبل است که در همان نگاه اول به بیننده القا می‎شود.

مبل رست (Rest)
مبل کلاسیک Rest توسط طراحان نروژی طراحی شده است و همانطور که از آن نام نیز مشخص است، بهترین محل استراحت برای شما می‎باشد. دسته‎ها و کوسن‎های بزرگ آن راحتی و نرمی آن را تضمین کرده و فضای گرم و پذیرایی را برای شما و مهمانان‌تان فراهم می‌کند.

مبل راحتی چسترفیلد (Chesterfield)
راحت‌ترین راه برای فهمیدن اینکه به چه نوع مبل راحتی چسترفیلد می‌گویند، وجود دکمه‌های برجسته در قسمت‌های پشتی و بازوهای آن است. این مبل‌های راحتی که ظاهری بسیار لوکس دارند معمولا از جنس چرم بوده و ارتفاع پشتی و بازو باهم برابر هستند.

مبل چند کاره (Bahir)
مبل چند کاره یکی دیگر از طراحی‎های جالب و راحتی می‎باشد که می‌توانید در اتاق نشیمن خود از آن استفاده کنید. Bahir می‎تواند در اتاق شما هم به عنوان مبل و هم تختخواب بکار برده شود و استفاده‌ی بهینه‌ای از فضای نشیمن شما داشته باشد. همانطور که مشاهده می‌کنید مبل دارای ظاهر بسیار دنج و راحتی است و می‌تواند در روش‌های متنوعی به کار برده شود.

امیدواریم این مقاله کوتاه شناخت خوبی از انواع مبل راحتی در ذهن شما ایجاد کرده باشد. شما می‌توانید با مراجعه به مجله خانه و دکوراسیون چی بچین به تمام سوالات خود در زمینه چیدمان دکوراسیون منزل دست پیدا کنید. در چی بچین شیوه‌های نوین طراحی داخلی خانه، مبلمان، سبک‌های جدید، چینش دکوراسیون و ترکیب‌ رنگ‌ها را مطالعه می‌کنید و به صورت روزانه نکات مهمی درباره جدیدترین ترندهای طراحی‌ داخلی و چیدمان بدست می‌آورید.
کد N2334027

وبگردی