آفتاب

مشاوره خانواده و انواع خدمات آن

مشاوره خانواده و انواع خدمات آن

مشاوره خانواده در حقیقت همان کمک طلبیدن از شخص سومی است که همیشه از بدو آفرینش انسان وجود داشته است. کمک گرفتن از شخصی باتجربه و آگاه که خیرخواه اشخاص نیز باشد شاید نسبت به غربیان در میان شرقیان رونق بیشتری داشته باشد؛ اما محدود به زمان و مکان و فرهنگ خاصی نیست.

مشاوره خانواده در حقیقت همان کمک طلبیدن از شخص سومی است که همیشه از بدو آفرینش انسان وجود داشته است. کمک گرفتن از شخصی باتجربه و آگاه که خیرخواه اشخاص نیز باشد شاید نسبت به غربیان در میان شرقیان رونق بیشتری داشته باشد؛ اما محدود به زمان و مکان و فرهنگ خاصی نیست، همه افراد دنیا درصورتی که منطقی به مشکل خود نگاه کنند برای رفع آن سراغ مشاور درستی میروند تا کمکشان کند.


تماس سریع با مشاوره خانواده


مشاوره خانواده که امروزه در حال یافتن جایگاه خود میباشد، نوع امروزی مشورت با افراد باتجربه گذشته است. روزی وقتی همسران دچار مشکل میشدند به سراغ ریش سفیدان فامیل و یا محل میرفتند تا با مشورت آنها مشکلاتشان تا رفع کنند یا زمانی که والدین با فرزندان خود به مشکل برمیخوردند از بزرگترها میخواستند فرزاندانشان را راهنمایی و نصیحت کنند؛ اما امروزه که جوامع پیشرفت کرده اند، تکنولوژی رونق گرفته است، مشکلات جدیدتری بروز میکند.

شاید باید اعتراف کرد گویی معیارها تغییر کرده است و مسائلی مورد اختلاف اعضای خانواده میشود که قبلا یا به وجود نمی امد و یا به چشم نمی امد. امروز نیاز به مشورت در زمینه هایی است که دید تخصصی تری را می طلبد، در اینجاست که دیگر روشهای سنتی جواب نمیدهد و وجود مشاوره خانواده و مراجعه به دکتر روانشناس ضروری میباشد. دکتر روانشناس مجربی که بتواند با دانش و اگاهی خود بهترین مشاوره را به مراجعه کنندگان خود بدهد.

مشاوره خانواده امروزه تنها حضوری یاری رسانی نمیکند؛ گسترش اینترنت در کنار وجود راه-های ارتباطی از طریق تلفن، دسترسی به مشاوران باتجربه را برای همه افراد جامعه در هر نقطه ای از کشور فراهم نموده است.  تنها کافی است افراد از باور غلطی که به آنها میگوید که نیاز به آموزش ندارند تا مشکلاتشان را رفع نمایند دست بردارند و با یک انتخاب درست مشاوری را انتخاب نمایند که به جای نشان دادن راه حل به آنها توانایی یافتن راه حل را آموزش دهد.


تماس با مشاوره خانواده

ما باید قبول کنیم با پاک کردن حل مسئله و واگذار کردن همه مسائل به زمان که خود همه چیز را حل کند فقط رفع تکلیف میکنیم و به عاقبت کار نمی اندیشیم. باید باور کنیم مشکلات با روی هم انباشته شدن حل نمیشوند تنها مزمن شده و بزرگتر میشوند و گاهی حتی به مسئله ای غیر قابل حلی تبدیل میگردند. یک مشاوره خانواده خوب برای این به وجود آمده است که از بروز چنین مشکلاتی ممانعت به  عمل آورد.


استفاده از خدمات مشاوره خانواده


استفاده از خدمات مشاوره خانواده امروزه چنان گشترش مییابد که حتی جوامع سنتی که قبلا از چنین مراجعاتی گریزان بودند در حال پذیرش آن هستند. از نمونه مشاوره هایی که امروز حتی در حال اجباری شدن است؛ مراجعه جهت مشاوره پیش از ازدواج است؛ امری که باتوجه به گسترش ارتباطات جمعی و شبکه های اجتماعی و سوق داده شدن ازدواج  ها از شیوه سنتی به سمت مدرن، جایگاه ویژه ای مییابد.

آمار طلاق را در کشور بنگرید؛ دیگر قبح طلاق از بین رفته است، گویی تعویض رابطه از ترمیم و رسیدگی به ان پیشی گرفته است. قبلها اگر رابطه ای دچار مشکل میشد ذوجین و یا به-طور کلی افراد خانواده بر ترمیم آن تاکید میکردند؛ اما گویی امروزه کسی حوصله تلاش برای بازسازی را ندارد و طلاق راحت ترین راه ممکن است.

باید قبول کنیم اندیشیدن به این تصمیم شروع آسیبهای روحی عمیق برای اعضای خانواده است؛ زوجین شکست خورده و زخمی از ارتباط قبلی و فرزندانی که قربانی میشوند و جامعه ای که با داشتن خانواده های آسیب دیده سرخورده میشود، لذا وجود مشاوره خانواده در کنار مشاوره پیش از ازدواج، همان پیشگیری بهتر از درمان معروف میباشد.

مزایای یک مشاوره خانواده مفید


هرگز نمیتوانیم منکر این حقیقت تلخ شویم که ظاهر افراد با باطن انها بسیار متفاوت است. در همان هنگام که ما خود را غرق خوشبختی میبینیم و می اندیشیم همه چیز عالی است و ما بهترین فرد ممکن را یافته ایم؛ همان زمان ممکن است شخصی پشت آن نقاب باشد که همه زندگی ما را خراب کند، انسانها در خلوت خود چیز دیگری هستند.


خدمات مشاوره خانواده

استفاده از مشاوره پیش از ازدواج در همین لحضات پر از احساس است که میتواند تلنگرهای لازم را به شما بزند یک مشاور خوب خانواده از لابه لای سخنان و حرکات افراد میتواند به حقیقت چهره های زیر نقاب پی ببرد. مشکلات در جامعه ای که دچار مشکلات اقتصادی است و از سوی دیگر آمار افسردگی در حال افزایش است وجود روانشناسان آگاه و دلسوز را بسیار ضروری میکند.

روانشناسان و مشاوران هستند که باید با خدمات کامل مشاوره خانواده به کمک تک تک اعضای خانواده شتافته و کمک کنند افراد به جای فرار از مشکلات و پناه بردن روشها و ابزارهای نادرست و خطرناک حل مسئله یاد بگیرند.

ایجاد ارتباط نزدیک و تعامل سازنده با کسانی که برای مشاوره خانواده به سراغ یک مشاور و یا یک دکتر روانشناس میروند گاهی همان معجزه ای میشود که یک کانون در حال فروپاشی را از خطر میرهاند.

مشاوره پیش از ازدواج با یک مشاور اگاه و یا یک دکتر روانشناس خبره کمک میکند پی یک ساختمان محکم بنا شود، ساختمانی که در بهبوحه های مشکلات و ناآرامی ها استوار بایستد و با هر طولانی به لرزه درنیاید.



کد N2328838

وبگردی