آفتاب

اینجا MMA بدون رحم؛ بازگشت مک گرگور با نعره بلند

اینجا MMA بدون رحم؛ بازگشت مک گرگور با نعره بلند

مک‌گرگور در همان راند اول ضربه‌ای به سر حریفش زد که او را گیج کرد. در ادامه او سرون را کف اوکتاگون انداخت و با ضربات ممتد به سر و گردن حریفش او را تسلیم کرد و این در حالی بود که تنها 40 ثانیه از آغاز مسابقه گذشته بود.

به گزارش ایلنا، کانر مک‌گرگور با نعره‌ای بلندی برگشت. ستاره ایرلندی هنرهای مختلط رزمی (MMA) بعد از یک سال و نیم دوری از اوکتاگون (رینگ هشت ضلعی مسابقات UFC) این هفته به رینگ برگشت تا نشان دهد که باخت شوکه کننده‌اش مقابل حبیب نورماگمدوف روس او را از ادامه مبارزه منصرف نکرده است.

او در سالن تی‌موبایل شهر لاس‌وگاس مقابل دونالد سرون آمریکایی قرار گرفت و خیلی زودتر از آنچه حتی خوشبین‌ترین طرفدارانش فکر می‌کردند کار حریف 36 ساله‌اش را یکسره کرد.

مک‌گرگور 31 ساله در همان راند اول ضربه‌ای به سر حریفش زد که او را گیج کرد. در ادامه او سرون را کف اوکتاگون انداخت و با ضربات ممتد به سر و گردن حریفش او را تسلیم کرد و این در حالی بود که تنها 40 ثانیه از آغاز مسابقه گذشته بود. به این ترتیب اولین پیروزی مک‌گرگور در مسابقات  246 UFC از سال 2016 به ثبت رسید.

مک‌گرگور در حالی موفق به کسب این پیروزی قاطعانه شد که نزدیک به سه سال، فعالیت چندانی نداشت و به دلیل مشکلاتی مربوط به زندگی شخصی‌اش تمرکزش از روی UFC برداشته شده بود.

او با همان مشت اولش باعث خونریزی از بینی سرون شد. همان ضربه کافی بود که سرون نقش بر زمین و مک‌گرگور بر او مسلط شود. به این ترتیب مبارز ایرلندی که در 25 مبارزه قبلی‌اش 21 پیروزی کسب کرده و تنها 4 بار شکست خورده بود، بیست‌ودومین پیروزی‌اش را هم کسب کرد. در طرف مقابل هم چهاردهمین شکست در کارنامه سرون ثبت شد، کسی که در 50 مبارزه‌اش 36 پیروزی کسب کرده است.

مشت چپ گرگور در ثانیه 20 درست به سر سرون اصابت کرد و گیجی ناشی از آن به بوکسور پیشین آمریکا اجازه بازگشت به مبارزه را نداد. به این ترتیب این نمایش هیجان‌انگیز برای 19 هزار و 40 نفری که استادیوم تی‌‌موبایل را پر کرده بودند خیلی زود به پایان رسید.

مک‌گرگور در پایان مسابقه گفت: «من واقعاً احساس خوبی دارم و بدون اینکه حتی کوچکترین آسیبی ببینم مبارزه را به پایان رساندم. روی فرم هستم اما هنوز باید کار کنم تا به جایی که بودم برگردم.»

دستان مک‌گرگور از ماه نوامبر سال 2016 بالا نرفته بود، زمانی که او، ادی آلوارس سبک‌وزن را شکست داد تا به اولین مبارز در تاریخ UFC تبدیل شود که به صورت همزمان دو کمربند قهرمانی کسب می‌کند. بعد از آن مبارزه، مک‌گرگور سال 2017 در رینگ بوکس مقابل فلوید می‌ودر قرار گرفت و در تنها مبارزه بوکس‌اش تا به امروز مغلوب حریف آمریکایی‌اش شد.

او سال بعد از آن به اوکتاگون برگشت تا در رشته تخصصی خودش مقابل حبیب نورماگمدوف قرار بگیرد اما در یکی از یکطرفه‌ترین مبارزات تاریخ UFC مغلوب حریف روس خود شد.

پس از آن مبارزه، مک‌گرگور نزدیک به یک سال از مسابقات دور بود و مسائل حقوقی که برایش شکل گرفت، نگذاشت آنطور که باید و شاید روی UFC تمرکز کند.

با این حال او مدتی پیش تمریناتش را از سر گرفت و به طرفدارانش قول داد که دوباره روی فرم باز خواهد گشت. پیروزی مقابل سرون هم نشان داد که او در مسیر تحقق وعده‌اش قرار دارد.

او پس از این پیروزی که چهره‌های سرشناسی مانند کامارو عثمان قهرمان سابق دسته میان وزن UFC و جورج ماسویدال آن را از نزدیک تماشا می‌کردند، وعده انجام مبارزات دیگری در سال 2020 را هم داد.

مک گرگور پس از مبارزه‌اش با سرون در میکروفنی که در دست داشت فریاد زد: «همه آن نادان‌های پرحرف می‌توانند ببینند. تک‌تک‌شان می‌توانند ببینند. مهم نیست. من برگشتم و آماده هستم.» گرگور کسی را شکست داد که با 23 پیروزی موفق‌ترین مبارز تاریخ UFC محسوب می‌شود.

او همچنان رکورددار پیروزی‌‌های متوقف کننده است (پیروزی با دستور توقف بازی از سوی داور یا پزشک رینگ) و 16 بار این کار را انجام داده است.

سرون گفت: «من هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده بودم. او بینی مرا خرد کرد. بینی‌ام شروع به خونریزی کرد و با این حال او یک قدم عقب رفت و این بار به سر من ضربه زد. واقعاً همه چیز به این سرعت رخ داد؟»

منبع: گاردین
کد N2324198

وبگردی