آفتاب

3300 میلیارد تومان خسارات سیل در سیستان و بلوچستان

3300 میلیارد تومان خسارات سیل در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون افزون‌ بر سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارات سیل در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: وقوع سیلاب ۲۰ تا ۲۲ دیماه در سیستان و بلوچستان به حدی بود که با گذشت حدود ۱۰ روز همچنان ۷۷ روستای استان دچار قطعی آب هستند.
وی افزود: ۳۵۹ روستای این استان در سیلاب اخیر دچار قطعی آب شدند که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای آب و فاضلاب تاکنون آب ۲۸۲ روستا به شبکه وصل شده است.
وی از قطع ارتباط ۳۰ روستای گرفتار سیل در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این روستاها در مسیر رودخانه‌های محلی قرار دارند همچنان راه ارتباطی آنان قطع و امدادرسانی از طریق قایق و بالگرد درحال انجام است.
ارجمندی امدادرسانی به بیش‌از ۲۵۰ خودروی در سیل مانده و نجات هزار نفر از سیل را از جمله اقدامات امدادی در سیل اخیر سیستان و بلوچستان بیان کرد و گفت: خوشبختانه بارندگی این استان با وجود شدت بالا خسارت جانی به همراه نداشته است.
مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برق ۸۲۵ روستای سیلزده سیستان و بلوچستان قطع شده بود که این مشکل برطرف شده است.
کد N2323089

وبگردی