آفتاب

مشاوره ثبت علامت تجاری و برند موسسه ثبتی ذهن ناب

مشاوره ثبت علامت تجاری و برند موسسه ثبتی ذهن ناب

دریافت مشاوره در خصوص ثبت برند سبب می گردد که ما در وهله اول متوجه شویم که برند یا علامت تجاری ، یک آرم مشخصی می باشد که اجناس و خدمات خاصی را که به وسیله افراد یا تشکیلات خاصی تولید و ارائه می گردد را متمایز می سازد.

تعریف علامت تجاری یا برند

دریافت مشاوره در خصوص ثبت برند سبب می گردد که ما در وهله اول متوجه شویم که برند یا علامت تجاری ، یک آرم مشخصی می باشد که اجناس و خدمات خاصی را که به وسیله افراد یا تشکیلات خاصی تولید و ارائه می گردد را متمایز می سازد. لازم به ذکر است که از زمان باستان نیز این مسئله وجود داشته است ، منشا آن باز می گردد به زمانی که صنعت گران امضاها یا علائم خود را روی آثار هنری و کاربردی خود چاپ می نمودند . و به تدریج با گًذشت زمان جای خود را به سیستم امروزی ثبت و حفاظت از برند تجاری داده است. یکی از فواید ثبت برند این می باشد که موجب می شود مصرف کنندگان کالاها و خدماتی که ماهیت و کیفیت آن ها مد نظرشان می باشد و با آرم خاصی مشخص شده اند ، بهره مند گردند. ولی باید اشاره کنیم که در حال حاضر انجام فرآیند این کار مقداری نیاز به تخصص دارد که شما می توانید با بهره گیری از مشاوره کارشناسان ما در موسسه حقوقی ذهن ناب این کار را با موفقیت انجام داده و از علامت تجاری خود محافظت نمایید.

جهت دریافت مشاوره ثبت برند و ثبت شرکت می توانید با مشاورین ما در موسسه ثبتی ذهن ناب تماس بگیرید : 09122938218
دلیل نیاز به مشاوره ثبت برند تجاری:

به علت اهمیت زیاد حفاظت از برند تجاری برای صاحبین کسب و کار و به خاطر تخصصی بودن فرآیند ثبت برند ، افراد نیازمند مشاوره ثبت برند می باشند تا با آگاهی کامل و رضایت خاطر اقدام به ثبت برند خود کنند. برند تجاری از راه کسب اطمینان از حقوق انحصاری جهت شناختن کالاها و خدمات یا اجازه دادن به سایرین مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت هزینه ، مالک اثر را محافظت می نماید. مدت زمان این حفاظت متفاوت می باشد اما برند قابلیت تمدید شدن نامحدود به وسیله پرداخت هزینه مربوطه را دارا می باشد.
حافظت و ثبت برند موجب می گردد برند شما به وسیله مراجع قانونی که در بیشتر نظام ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارا می باشند ، تایید گردد. به صورت گسترده تر باید گفت که ، علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آن ها ، در سطح جهانی سرمایه گذاری می نماید و سبب رواج این ابتکار می گردد.

مشاوره ثبت برند چه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهد داد؟
علائمی که قابلیت ثبت شدن دارند:

علائمی که به عنوان برند یا علائم تجاری انتخاب می شوند می توانند یک یا ترکیبی از چند کلمه ، حرف یا عدد باشند. می توانند شامل نقاشی ها ، سمبل ها ، نقش های سه بعدی مانند شکل و بسته بندی کالاها ، علائم سمعی مانند موسیقی یا اصوات ، رایحه ها و یا رنگ هایی برای معرفی خصوصیات باشند.پس می توان گفت که امکانات این مورد تقریبا نامحدود می باشد.
به غیر از علائم تجاری که منبع کالاها و یا خدمات را مشخص می کنند ؛ چند گروه علائم دیگر هم وجود دارد . علائم اشتراکی که اتحادیه هایی که اعضا ان ها از آن علائم جهت معرفی خود با یک سطح یکفی ( یا دیگر ملزومات آن اتحادیه ها ) استفاده می نمایند. به عنوان مثال اتحادیه های معرفی کننده مهندسان ، معماران و یا حسابداران و...

علائم تصدیق نامه ها با استاندارهای مشخص ، جهت نشان دادن قبولی داده می شوند. اما محدود به هرنوع عضویتی نمی باشد. آن ها را می توان به هر فرد که تصدیق کند کالاهای مربوط مطابق استاندارد می باشند اعطا نمود. به عنوان مثال گواهی نامه استاندارد کیفیت « ISO 2000» یک گواهی نامه معروف در سطح جهانی می باشد.
مراحل مختلف ثبت علامت تجاری:

تکمیل مدارک نخستین چیزی خواهد بود که در مشاوره ثبت برند از شما درخواست خواهد شد.



جهت دریافت مشاوره ثبت برند و ثبت شرکت می توانید با مشاورین ما در موسسه ثبتی ذهن ناب تماس بگیرید : 09122938218

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی:
- ارائه کپی مدارک شرکت ( اعم از آگهی تاسیس ، هر نوع تغییرات ،روزنامه تاسیس و تغییرات )

- ارائه فتوکپی جوازهای شرکت ( پروانه بهره برداری ، مجوز تاسیس)
- ارائه کپی کارت بازرگانی ( در صورت استفاده از حروف لاتین به نام شرکت یا به نام مدیر عامل شرکت )

- ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت.
- ارائه یک نمونه از علامت مورد نظر

- مهر شرکت
مدارک لازم برای اشخاص حقیقی:

- ارائه کپی مدارک شناسایی فرد متقاضی اعم ازکارت ملی و شناسنامه
- ارائه کپی مجوز کسب و کار یا جواز فعالیت مرتبط در زمینه خدمات

- ارائه کپی کارت بازرگانی
- ارائه نمونه علامت تجاری در سایز 10 در10 سانتی متر

نحوه ثبت نام نمودن در سایت مالکیت صنعتی قسمت ثبت علائم تجاری
برای این کار باید نخست به سایت Sherkat.ssaa.ir مراجعه کنید جهت انجام این کار می توانید از مشاوره ثبت برند یاری بخواهید.

در سامانه در کادر سمت چپ به قسمت مرکز مالکیت معنوی مراجعه نمایید. پس از آن هم در قسمت خدمات الکترونیک به اداره ثبت علائم تجاری مراجعه واز بخش اظهارنامه ی الکترونیکی به قسمت نخست ثبت اظهارنامه علامت تجاری مراجعه گردد. در این قسمت نیز گزینه موافق هستم را انتخاب کنید. در این شرایط مراحل ثبت برند برای شما نمایش داده خواهد شد . وارد قسمت اول ( ورود اطلاعات اظهارنامه ) گردید نوع اظهارنامه را انتخاب کنید سپس از قسمت اول افزودن مالک را انتخاب نمایید. سپس بر اساس نوع شخص ( حقیقی یا حقوقی ) بودن مراحل را تکمیل کنید. حتما باید به زبان فارسی این کار را انجام دهید.
در قسمت ثبت : درخواست ثبت یک اظهارنامه جدید را دارم ، را انتخاب کنید.

مرحله1:
باید اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی ( شرکت ) را به صورت کامل وارد سازید.

در قسمت ورد اطلاعات فرد ابلاغ گیرنده شماره تماس وارد شده رمز و ابلاغیه های بعدی را دریافت می نماید.
در قسمت ورد اطلاعات وکیل یا نماینده قانونی :

در صورتی که متقاضی وکیل بود گزینه " وکیل دادگستری " را انتخاب نموده و اگر وکیل وجود نداشته باشد یکی از شرکا یا مدیران شرکت به عنوان متقاضی معرفی می گردد و گزینه « یکی از مدیران» انتخاب می گردد.
در قسمت انتخاب کالا بر حسب جوازهایی که وجود دارد:

چنانچه از طبقه کالای درخواستی اطلاع داشته باشید می توانید عنوان " شماره کالای درخواستی را می دانم " را انتخاب نموده و در غیر این صورت گزینه دوم را انتخاب کنید و نام محصول را وارد سازید تا طبقه مد نظر مشخص گردد.
مرحله 2:

بارگذاری کردن مدارک بیان شده جهت ثبت علامت تجاری.
چنانچه تعداد مدارک بیشتر از فایل های بارگذاری بود گزینه " افزودن ضمائم اختیاری " را انتخاب نموذه و مدارک را بارگزاری کنید.

مرحله 3:
بازبینی نمودن و تایید اطلاعات و مدارک الحاقی.

مرحله 4:
واریز نمودن هزینه اولیه ثبت به صورت اینترنتی و اخذ شماره اظهارنامه و رمز مورد نظر از طریق شماره تماس درج شده.

مراحل مختلف پیگیری:
در طی دو تا سه ماه کاری آینده ، مدارک ازتوسط کارشناس مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه رد یا ثبت اعلام خواهد شد.

بعد از رسیدگی اگر ثبت شده باشد:
در این مرحله توسط وکیل با استفاده از مدارک دریافت شده پرونده تشکیل شده و و مراتب ثبت واریز مبلغ نهایی ( هزینه ثبت برند ) به موکل اطلاع داده می شود.

بعد از واریز مبلغ نهایی به وسیله موکل به حساب دفتر
- از راه روزنامه رسمی قوه قضایه روزنامه رسمی ابتدانیی علامت و واریز مبلغ ( به صورت اینترنتی ) انجام می گردد.

- بعد از انتشار روزنامه طی 10 روز کاری از طریق سایت زمان یک ماه علامت آغاز می گردد.
- بعد از سپری شدن 30 روز از صدور روزنامه رسمی وترد پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی شده به وسیله شماره اظهارنامه و رمز آن مبلغ نهایی بابت ده ساله انحصاری شده واریز می گردد.

- بعد از یک هفته تا ده روز کاری آگهی دوم صادر و وارد سایت روزنامه رسمی شده و هزینه آگهی دوم هم به صورت اینترنتی واریز می گردد.
- طی 10 روز کاری بعد ازانتشار روزنامه دوم به وسیله وکیل پرونده یک نمونه کپی از تمامی ( آگهی تقاضای ثبت اولیه و روزنامه اول و آگهی ثبت دوم و روزنامه رسمی دوم ) مهیا شده و با مراجعه به اداره مالکیت صنعتی درخواست پرونده ده ساله صورت می گیرد.

- طی یک تا دو روز کار ، پروانه را صادر نموده و خاتمه کار و تحویل مدارک را به موکل اطلاع می دهند.
اگر نقصی در پرونده وجود داشته باشد با توجه به درخواست کارشناسان باید در جهت رفع آن نواقص اقدام نمود ولی اگر رد اظهارنامه تقاضای ثبت مطرح باشد در این صورت نشانه اتمام پرونده بوده و دیگر امکان پیگیری آن وجود ندارد.

جهت دریافت مشاوره ثبت برند و ثبت شرکت می توانید با مشاورین ما در موسسه ثبتی ذهن ناب تماس بگیرید : 09122938218
کد N2322274

وبگردی