آفتاب

وزیر دفاع آمریکا در یک عقب‌گرد آشکار: پنتاگون قوانین درگیری مسلحانه را نقض نمی‌کند

وزیر دفاع آمریکا در یک عقب‌گرد آشکار: پنتاگون قوانین درگیری مسلحانه را نقض نمی‌کند

پس از تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی‌بر حمله به ۵۲ نقطه حیاتی و فرهنگی ایران و افزایش اعتراضات و موج مخالفت‌های بین‌المللی با مواضع تروریستی و جنگ‌طلبانه دولتمردان آمریکایی، حالا، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در یک عقب‌گرد آشکار، اعلام می‌کند که این کشور بر خلاف قوانین بین‌المللی عمل نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت که ارتش آمریکا علی‌رغم تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور با حمله به اماکن فرهنگی ایران، قوانین درگیری مسلحانه را نقض نمی‌کند.
اسپر در پاسخ به این سؤال که آیا او حاضر به هدف قرار دادن اماکن فرهنگی ایران است؟، به خبرنگاران پنتاگون گفت: ما از قوانین درگیری مسلحانه پیروی خواهیم کرد.
قانون درگیری مسلحانه شاخه‌ای از قوانین بین‌الملل است که دولت‌ها در تعاملات خود با سایر کشورها موافقت کرده‌اند به آن پایبند باشند. حقوق بین‌الملل و همچنین روابط بین دولت‌ها در مورد اقدامات خصمانه طبق این قانون اعمال می‌شود.
اسپر با بیان این‌که چنین مکان‌هایی را هدف قرار نمی‌دهد، اظهار داشت، این یک جنایت جنگی است و گفت: این قانون درگیری مسلحانه است. وی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.
هدف قرار دادن اماکن فرهنگی با اقدام نظامی، طبق قوانین بین‌المللی که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل آمده است، جنایت جنگی به شمار می‌آید.
حمله تروریستی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در روز جمعه(۱۳ دی) که منجر به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۹ نفر از همرزمان وی شد، تنش‌ها را تشدید کرده و باعث ترس جهانی از درگیری همه‌جانبه و انتقام سخت کشورمان شده است.
کد N2315138

وبگردی