آفتاب

شکوری‌راد: خیلی مهم است مراسم شهید سلیمانی در حد ملی برگزار شود

شکوری‌راد: خیلی مهم است مراسم شهید سلیمانی در حد ملی برگزار شود

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت:سردار سلیمانی سرمایه ملی‌است و نباید به تصرف گروهی در بیاید.



علی‌شکوری‌راد در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با شخصیت ملی شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی به لحاظ شخصی آدمی بی حاشیه بود و مردم او را در خدمت مسئولیتی که به عهده گرفته بود می دیدند؛ ایشان خارج از آن مسئولیت که داشتند کار دیگری نمی‌کرد.
وی ادامه داد: شهید سلیمانی  نخواست هیچ وقت باری بر دوش دیگران باشد، بلکه همیشه تلاش می‌کرد باری از دوش مردم بردارد. مردم جنبه‌های مردم داری، خاکی بودن، پاک دست بودن و خدمتگذار بودن او را کاملا درک کرده بودند و می‌دیدید.
وی گفت: سردار قاسم سلیمانی کارهای بزرگی انجام داد؛ کسی بود که زندگی خود را وقف کشور کرد. در دوران دفاع مقدس یکی از فرماندهان موفق بود و در مصاف با داعش که یک گروه خون ریز و ایجاد کننده رعب و وحشت بود، در جانب مردم ایستاد.
دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: سردار قاسم سلیمانی داعش را که همه را به ترس و وحشت وا داشته بود، قلع و قمع و حکومتشان را در عراق و سوریه از بین برد.
وی یادآور شد: داعش با پشتیبانی کشورهای منطقه و حتی خود آمریکا برای ناامینی در منطقه ایجاد شده بود که قاسم سلیمانی توانست این گروه را از بین ببرد.
شکوری‌راد در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: سلیمانی یک چهره ملی بود و به همین دلیل است که مردم او را دوست دارند. از زمانی که خبر شهادتش پیچید هرکسی نام او را شنید و با خدماتش آشنا بود دچار تاثر شد. فارغ از جریان‌های سیاسی ، خبر شهادت ایشان موجب شد که همه مردم در یک موضوع به اشتراک نظر برسند و آن تجلیل از سردار به عنوان سرمایه نمادین است.
این فعال سیاسی گفت: حالا که شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک سرمایه نمادین مورد توجه است نباید عده ای به تصرف در بیاورندش و با توصیفات اشتباه از او این سرمایه نمادین را پیش افکار عمومی مخدوش کنند. باید بگذارند همان طور که مردم او را خدمت گذار راستین می‌دانند برایشان باقی بماند. سرمایه نمادین باید بتواند موجب وحدت ملی شود، باید این وجهه را تقویت کرد.
وی افزود:  مردم حتما در مراسم ایشان به صورت گسترده شرکت می‌کنند. بانیان برگزاری مراسم باید توجه کنند شعارها تفرقه افکن داده نشود که موجب رنجش مردم باشد. خیلی مهم است واقعا مراسم او در حد ملی برگزار شود و کسانی از این مراسم استفاده سیاسی نکنند.
شکوری‌راد در پاسخ به این پرسش که چرا ترامپ شخصیتی که به عمر داعش پایان داد را ترور کرد گفت: همیشه مطرح بوده که داعش توسط آمریکا و عربستان تجهیز شده است. اصل پروژه داعش آمریکایی بوده است و آمریکا در ادامه از مقابله با این گروه تروریستی عاجز بود. وقتی داعش که در منطقه باعث رعب و وحشت شده بود، توسط شهید قاسم سلیمانی سرکوب شد؛ محبوبیت ایشان در دنیا وسیع شد.این موضوع  برای آمریکا غیر قابل تحمل بود.
وی در پایان گفت: آمریکا  کوچکی خود را نشان می دهد. همیشه بزرگ‌ها توسط کوچک‌ترین‌ها به شهادت می رسند. ترامپ کاری در خور خودش کرد و سردار مرگی شایسته زندگی پر از ارزش خودش را پیدا کرد.
کد N2313765

وبگردی