آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

پرستاران صبورانه بر بالین بیماران حاضر می شوند

پرستاران صبورانه بر بالین بیماران حاضر می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به روز پرستار، گفت: امروز جامعه مظلوم پرستاری در کنار تحمل دشواری ها، مسئولانه و صبورانه بر بالین بیماران حاضر می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام علیرضا زالی، به مناسبت روز پرستار، آمده است: واژه پرستار، یادآور انسان‌هایی است بی ادعا که با تلاش خود برای یاری رساندن به بیماران، دفتر انسانیت را خط به خط مشق می کنند. پرستاری حرفه ای است به گستره مهربانی، شکیبایی و  پایبندی به خصایص والای انسانی که در شرایط سخت و طاقت فرسا با آرامشی وصف ناپذیر، به بیماران زندگی و امید می بخشد.

نقش پرستاران در مسیر بالندگی نظام سلامت نقشی است انکار نشدنی و زحمات آنان به رغم دشواری های این حرفه با هیچ پاداش مادی قابل جایگزین نیست.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علاوه بر آموزش و ارایه خدمات درمانی و بهداشتی، پاسخگویی اجتماعی را رسالت خود می داند و قشر خدوم پرستار در تحقق این رسالت نقش و سهم به سزایی برعهده دارند و بر کسی پوشیده نیست که بدون خدمات پرستاری، خدمات درمانی پزشکان به ویژه در بیمارستان ها اثربخش نخواهد بود.

دانشگاه با سابقه تربیت هزاران پرستار شایسته در کشور و بهره گیری از بیمارستان های بزرگ آموزشی در ارائه خدمات درمانی به مردم، همواره بر نقش و جایگاه ویژه پرستاران عزیز به عنوان یکی از ارکان اصلی در موفقیت درمان بیماران تاکید داشته و در راستای استیفای حقوق مادی و معنوی این عزیزان از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

امروز جامعه مظلوم پرستاری درکنار تحمل دشواری های متعدد، مسئولانه و صبورانه بر بالین بیماران حاضر می شوند و هیچ اقدامی پاسخگوی این سخاوت بی کران نخواهد بود.

باید در تصمیم گیری ها، آگاهانه برخورد کنیم و بدانیم که کمبود نیروی پرستاری موجب افزایش ساعات کار و اضافه کار این بزرگواران شده و ازسوی دیگر استمرار آموزش های حرفه ای پرستاری مغفول مانده است. شیوه پرداخت این جامعه تلاشگر از طریق سامانه قاصدک نیازمند بازنگری و بررسی دقیق و استخلاف با روشی عدالت محور و مبتنی بر کرامت و شئونات کارکنان و ایجاد جنبه های انگیزشی مثبت است. علاوه بر این، تکریم و ارتقای جایگاه پرستاری و تثبیت و تقویت امنیت شغلی پرستاران از اولویت های مهم دانشگاه در دوره جدید مدیریتی است.

اگر خاطرمان از رسیدگی به بیماران راحت است، اگر امروز با افتخار و سربلندی از کیفیت خدمات درمانی صحبت می کنیم در واقع این آرامش و اطمینان از حضور موثر و پررنگ پرستاران نشأت می گیرد؛ لذا رسیدگی به ابعاد مهم شغلی، رفاهی و خانوادگی این قشر خدوم باید بیش از پیش در اولویت قرار گیرد.

باری دیگر ضمن تبریک این روز خجسته، از زحمات همه پرستاران دلسوز و کوشا و به ویژه جامعه بزرگ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قدردانی کرده و از درگاه خداوند برای آنان آرزوی توفیق دارم.
کد N2312230

وبگردی