آفتاب

پایان بحران آبگرفتگی در اهواز / مناطق از حالت بحرانی خارج شده‌اند

پایان بحران آبگرفتگی در اهواز / مناطق از حالت بحرانی خارج شده‌اند

میزان نوشت: فرماندار شهرستان اهواز با بیان اینکه نیروهای امدادی و سازمان‌های درونی این شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: در حال حاضر منازل یا معابری در سطح شهر اهواز وجود ندارد که به علت آب‌گرفتگی بسته باشد. مناطق از حالت بحرانی خارج شده‌اند.

جمال عالمی‌نیسی با اشاره به آخرین وضعیت شهر اهواز پس از بارندگی‌های اخیر، گفت: بارندگی اخیر در اهواز در طول ۲۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: در بارش‌های اخیر ۱۷ میلیون متر مکعب آب در مدت زمان ۲ تا ۳ ساعت در شهر اهواز جمع آوری شد و با توجه به اینکه سازه جمع آوری آب سطحی در این شهر وجود ندارد، این میزان سطح آب به فاضلاب فشار وارد کرد و مدت زمان آبگرفتگی در محلات زیاد شد، چنانچه در برخی مناطق در مدت ۵ تا ۶ روز مشغول تخلیه آب بودیم.

فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: در حال حاضر منازل یا معابری در سطح شهر اهواز وجود ندارد که به علت آب‌گرفتگی بسته باشد و مناطق از حالت بحرانی خارج شده‌اند.
عالمی نیسی با بیان اینکه وضعیت آبگرفتگی در شهر اهواز طوری نبود که نیروهای ارتش ورود کنند، ادامه داد: نیروهای امدادی و سازمان‌های درونی شهرستان اهواز مشغول به فعالیت هستند تا اگر در نقطه‌ای لوله فاضلاب گرفته و یا آبگرفتگی وجود داشته باشد، کارها و اقدامات لازم رابرای رفع مشکلات انجام دهند.

فرماندار اهواز با بیان اینکه نقاطی که آب آن‌ها تخلیه می‌شود، بلافاصله پاکسازی می‌شوند، اظهار داشت:اخیرا رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر از تخصیص اعتباری خاص برای رفع مشکل فاضلاب شهر اهواز دادند که امیدواریم با اختصاص این مبلغ مشکل فاضلاب شهر اهواز حل شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح فاضلاب اهواز احتمالا ۳ تا ۴ سال به طول بینجامد که امیدواریم با اجرایی شدن آن مشکلات مردم این شهر مرتفع شود، البته تا آن زمان کارها و اقداماتی از سوی ستاد بحران در دست انجام است.  
کد N2307821

وبگردی