آفتاب

فرودگاه پیام و دانشگاه خواجه‌نصیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

فرودگاه پیام و دانشگاه خواجه‌نصیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام‌ گفت: استقرار واحدی از دانشگاه خواجه نصیر در فرودگاه پیام فرصتی برای رونق بخش به طرح های پژوهشی در دست اجرا در این مجموعه است و از طرفی فرودگاه پیام نیز به واسطه در اختیار داشتن زیرساخت هایی مثل گمرکات، انبارها، صنعت، هوانوردی و ... می تواند زمینه تسهیل فعالیت های دانشگاهی را فراهم کند.

نادر ثناگومطلق امروز چهارشنبه ۲۷ آذر در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه‌ای که در راستای راه اندازی یک مجموعه دانشگاهی از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی میان این دانشگاه و  منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام منعقد شد، اظهار کرد: این تفاهم نامه نوید بخش تعامل و پایه ریزی اقدامات موثر بین منطقه ویژه اقتصادی پیام و دانشگاه خواجه نصیرالدین باشد.


به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امضای این تفاهم نامه با هفته پژوهش همزمان و مقارن شده است، گفت: به یقین این همکاری ها در مراوداتی که در حوزه بین الملل با دیگر کشورها خواهیم داشت، می تواند موثر باشد.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام‌ افزود: خوشبختانه فعالیت های پژوهشی و دانشگاهی کمتر تحت تاثیرتحریم ها قرار دارد و این تفاهم نامه فرصتی است که می توان از آن برای تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه استفاده کرد.


ثناگو مطلق در خصوص مباحث مطرحی در ذیل تفاهم نامه منعقد شده میان منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام و دانشگاه خواجه نصیر گفت: از جمله این موارد تاسیس یک مجموعه دانشگاهی در زمینه هایی از جمله پژوهشی و آموزشی است و در قالب آن استفاده از از ویژگی ها و مزیت های منطقه برای انجام فعالیت های دانشگاهی در حوزه بین المللی نیز مطرح می شود.


وی اشاره کرد: موضوعاتی در حوزه های فعالیت ما در بخش هایی از جمله صنعت، تجارت و یا دیگر حوزه های تخصصی مانند هوانوردی نیز مطرح است که در قالب این تفاهم نامه با استقرار واحد دانشگاهی از دانشگاه خواجه نصیر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام به این موارد پرداخته می شود.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام‌ افزود: استقرار واحدی از دانشگاه خواجه نصیر در فرودگاه پیام فرصتی  برای رونق بخش به طرح های پژوهشی در دست اجرا در این مجموعه است و از طرفی فرودگاه پیام نیز به واسطه در اختیار داشتن زیرساخت هایی مثل  گمرکات، انبارها، صنعت، هوانوردی و ... می تواند زمینه تسهیل فعالیت های دانشگاهی را فراهم کند.


وی با بیان اینکه صنایع فعال در منطقه ویژه اقتصادی مستقر هستند که می توانند از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به عنوان نیروی کار نخبه استفاده کنند.


ثناگو با این توضیح که در منطقه ویژه اقتصادی پیام صنایع هایتک و بزرگی مستقر است، گفت: تا اواخر سال آینده بالغ بر یکصد شرکت دیگر نیز در این منطقه مستقر خواهد شد .


وی اضافه کرد: رویکرد اصلی این منطقه  ارائه خدمات رسانی به حوزه آی .تی.سی، الکترونیک، شرکت های دانش بنیان و هایتک است و در این راستا تا سال آتی فعالیت های مشترک با دانشگاه خواجه نصیر شکل جدیدی به خود می گیرد.


مدیر عامل فرودگاه پیام بیان کرد: هرچه در توان داریم  باید در راستای همکاری با دانشگاه ها و حوزه های پژوهشی و عملیاتی به کار ببندیم تا دستاوردهای خوبی در سطح کلان و ملی برای کشور به ارمغان آوریم.
کد N2303606

وبگردی