آفتاب

تولید و کاربرد عایق الاستومری و لوله اسپیرال در صنعت

تولید و کاربرد عایق الاستومری و لوله اسپیرال در صنعت

عایق‌های الاستومری رولی انواع گوناگونی دارد که با توجه به نوع کاربرد و نیاز می‌توان آن‌ها را انتخاب و تهیه کرد.

این عایق الاستومری دارای ساختار سلول بسته است و می‌توان از این عایق با کیفیت و کاربردی  در صنعت تاسیسات و صنایع وابسته به عنوان یک عایق حرارتی و برودتی، بصورت گسترده مورد استفاده قرار داد. عایق الاستومری رولی که جایگزین بسیار مناسبی برای عایق‌های قدیمی نظیر پشم شیشه می‌باشد.

به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از ویژگی‌های این عایق می‌توان به راحتی در نصب، تنوع در ضخامت، قابلیت استفاده در تمامی فضاهای داخلی و خارجی و طیف عملکردی بسیار وسیع آن اشاره کرد.


عایق الاستومری رولی که دارای یک پوسته بسیار مقاوم و محکم می‌باشد در برابر پاره شدن، شرایط سخت محیطی و تماس‌های خشن مقاوم است. انعطاف‌پذیری بالای این عایق برای عملیات نصب، یکی دیگر از دلایل محبوبیت عایق الاستومری رولی می‌باشد.

عایق‌های الاستومری رولی انواع گوناگونی دارد که با توجه به نوع کاربرد و نیاز می‌توان آن‌ها را انتخاب و تهیه کرد.

این عایق در انواع عایق الاستومری رولی ساده، عایق الاستومری رولی پشت چسبدار، عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم، عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم و یا عایق الاستومری رولی با روکش پروتکت بلک در بازار عرضه می‌گردد و خریداران می‌توانند با توجه به تنوع موجود در این عایق، نیازهای مختلف خود را بر طرف ساخته و با خیالی آسوده نسبت به خرید این محصولات با کیفیت اقدام کنند.


تفاوت میان عایق الاستومری رولی و عایق پشم شیشه

با توجه به استقبال بسیاری که از این نوع عایق‌ها به عمل آمده است باید بگوییم که عایق‌های الاستومریک به دلیل ساختار سلول بسته از مقاومت بالایی در مقابل بخار آب، رطوبت، آلودگی و گرد و خاک برخوردار بوده و طول عمر این عایق‌ها نسبت به قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است.

و اما در مورد پشم شیشه این قضیه کاملا متفاوت بوده و عایق پشم شیشه به علت ساختار فیبری و متخلخلی که دارد از مقاومت پایینی در برابر رطوبت و نفوذ آب و بخار برخوردار است. در واقع می‌توان گفت که مقاومت حرارتی پشم شیشه نسبت به عایق الاستومری به دلیل نفوذ رطوبت و بخار آب به داخل آن بسیار کمتر است.

علاوه بر موارد گفته شده پشم شیشه به دلیل عدم مقاومت در مقابل رطوبت و بخار نمی‌تواند در فضاهای باز مورد استفاده قرار گیرد. در صورت نصب عایق پشم شیشه در فضاهای باز، حتما باید از پوشش‌های ضد رطوبت و فویل‌های آلومینیومی استفاده کرد و این موضوع امری ضروری و اجباری تلقی می‌شود.

همچنین عایق الاستومری بدون عوارض بوده و کوچک‌ترین ذرات گرد و غباری تولید نمی‌کند، در نتیجه از نظر عوارض زیستی و ایجاد امراض، بسیار ایمن و مطمئن می‌باشد. اما اگر پوست، چشم و سیستم تنفسی با پشم شیشه بطور مستقیم تماس برقرار کند مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

طبق گزارشات انجام شده، تنفس مستقیم گرد پشم شیشه یکی از عوامل افزایش نرخ ابتلا به سرطان، خصوصا سرطان ریه می‌باشد. با در نظر گرفتن آنچه گفته شده بهتر است کارگران و عایق‌کاران هنگام کار با پشم شیشه حتما از ماسک و لباس محافظ و مناسب استفاده کنند.

عایق‌های الاستومریک در مقابل خوردگی بسیار مقاوم هستند در حالی که پشم شیشه به شدت دچار خوردگی شده و طول عمر آن کاهش می‌یابد.

نسب آسان عایق الاستومری به دلیل استفاده از خودبست برای محیط‌هایی که دارای فضای کار زیادی نیستند بسیار مناسب است اما برای نصب عایق‌های پشم شیشه باید از چندین مرحله مختلف استفاده کرد.

ضریب انتقال حرارت در عایق‌های الاستومریک بسیار پایین می باشد در حالی که در پشم شیشه ضریب انتقال حرارت با افزایش دما افزایش پیدا کرده و مقاومت حرارتی آن کاهش می‌یابد.

از دیگر مزایای این عایق طول عمر مفید آن نسبت به عایق پشم شیشه می‌باشد. در کل مزایای این عایق می‌تواند قیمت بالای آن را توجیه کند.

روش فرم دهی و تولید لوله اسپيرال


لوله های اسپیرال فولادی به شکل مارپیچ رول و در اندازه های 8 تا 120 اینچ تولید می‌شوند. از لوله های اسپیرال معمولاً برای آب‌رسانی و گازرسانی استفاده می‌کنند. در این لوله ها نوع جوش بسیار مهم است چون مقاومت لوله در برابر فشاری که به آن وارد می‌شود بسیار اهمیت دارد.

به همین خاطر در تولید لوله هایی که به روش اسپیرال ساخته می‌شوند مهم ترین بخش تولید جوش جداره لوله است.

یکی از روش های استاندارد برای تولید لوله در جهان روش اسپیرال است. تولید لوله به شکل اسپیرال این گونه است که ورق از غلتک هایی که درزی حلزونی دارند می‌گذرد و به شکل لوله در می‌آید.

در این روش تولید قطر لوله بستگی به زاویه اولیه ورق دارد و با تغییر آن قطر لوله کمتر یا بیشتر می‌شود اما قطر لوله درز مستقیم به پهنای ورقی که برای تولید آن استفاده می‌شود بستگی دارد.

در این روش با تغییر زاویه می‌توان لوله هایی با قطرهای مختلف تولید کرد اما در روش درز مستقیم برای تغییر قطر باید تمام قالب هایی که در خط تولید هستند عوض شوند. به همین دلیل روش اسپیرال هزینه ی کمتری نسبت به درز مستقیم برای تولید لوله با قطرهای مختلف دارد. تولید لوله اسپیرال به دو روش انجام می‌شود: 1- یک مرحله ای 2- دو مرحله ای.


لوله اسپیرال یک مرحله ای

یکی از رایج ترین روش هایی که برای تولید لوله اسپیرال در جهان استفاده می‌شود روش یک مرحله ای است. مراحلی که در این روش طی می‌شود عبارت اند از:

- آماده سازی

- شکل دادن به ورق

- جوشکاری زیرپودری داخلی و خارجی

برای آماده سازی ورق ها ابتدا سر آن ها را به یکدیگر جوش داده و صاف می‌کنند. اگر قصد داشته باشند تا مرحله ی شکل دهی را کامل انجام دهند باید لبه ی ورق پیش را خم کنند تا برآمدگی هایی که قابل پرس کردن نیستند به وجود نیاید. در مرحله ی جوشکاری ابتدا درز داخلی را در موقعیت ساعت 6 به وسیله ی دستگاه جوش زیرپودری جوش می‌دهند و سپس درز خارجی را در موقعیت ساعت 12 جوش خواهند داد. مشعل جوشکاری نیز به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود.

آشنایی با انواع برزنت و قیمت آنها

برزنت هایی که معمولا برای سایبان برقی به کار می‌روند انواع مختلفی دارند و همین‌طور قیمت برزنت به نوع آن ها بستگی دارد.


ویژگی های برزنت

بسیار محکم و سفت و ضخیم

ضد آب

انعطاف‌پذیر

برزنت از چه موادی ساخته می‌شود؟

برزنت اغلب از پارچه هایی مثل کرباس و یا پلی استر با روکش یورتان و یا پلاستیک هایی مثل پلی اتیلین تولید می‌شود.

برزنت ها کاربرد بسیاری در صنعت‌ها  و زندگی افراد دارند.

در این مطلب مختصر توضیحی درباره ی قیمت برزنت و انواع آن برای شما شرح می‌دهیم.

برزنت ها به دو شکل پنبه و پلی استر پنبه موجود هستند. سایز و اندازه‌ی این مدل پارچه ها به عرض های 100 الی 200 سانتی متر است. وزن آنها متناسب با نیاز سفارش دهنده از 220 گرم بر مترمربع تا 740 گرم بر متر مربع وجود دارد.

برزنت با اسم های یک لا نخ تا شش لا نخ است به شکل‌های مختلفی ازجمله:

برزنت خام

برزنت موادی

برزنت های خطی

برزنت چاپی

برزنت آهاری

با قیمت برزنت متفاوتت وجود دارند.

انواع برزنت و قیمت آنها

برزنت ها شامل مدل‌های متفاوتی هستند که پرکاربردترین آنها دو مدل نخی و کانتینریِ است.

در حقیقت برزنت شامل ساختار پارچه‌ای، محکم و ضد آب است و در گونه های گوناگون رولی و تیوپی ساخته و ارائه می‌شود. همچنین قیمت برزنت به نوع آن بستگی دارد.

قیمت برزنت متری به مواردی مثل جنس و نوع پارچه و همین‌طور مواردی مانند ضد آب بودن آن رابطه ی مستقیم دارد.

کاربرد برزنت ها

برزنت ها شامل کاربرد های چند منظوره و متفاوتی هستند. کاربردهایی مثل:

کاربرد در صنایع نظامی

کاربرد در کیف ضدآب

کاربرد در چادرِمسافرتی

کاربرد در دهانه کولر

کاربرد در سایبان

کاربرد در دستگاه‌های تهویه مطبوع

کاربرد در پرده‌های مقاوم

کاربرد در روکشِ بخش کانتینرِ کامیون‌های باربری


کد N2294246

وبگردی